STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Hebreeuws leren

Reacties
    8

Re: Hebreeuws leren

Citaat Origineel gepost door opti Bekijk Post
    Hai Henriette
    Ik zoek nog mensen om een facebook/skypegroep te starten De bedoeling is een uur les/conversatie eens per week om Hebreeuws te oefenen. Ik dacht zelf dat we het over bijv hobby's van de deelnemers kunnen hebben. Samen kijken naar een youtube filmpje in het Hebreeuws en daar over kletsen.
    Ikzelf woon in Israel.
    Ben je geintresseerd laat het mij weten.
    De groep zal zowiezo niet starten voor midden mei.
    Hi Opti,
    sorry dat het zo lang geduurd heeft... het is voor mij altijd lastig om prioriteiten te stellen en voordat ik het weet word ik overspoeld met dingen... Heb je nog steeds interesse mail me dan even op henriette.wieldraaijer@gmail.com Dan is de lijn tussen ons wat sneller.
    Het lijkt mij leuk om regelmatig te skypen (ik weet niet of ik wekelijks red, dat zouden we even moeten kijken), en misschien kunnen we elkaar ouderwets brieven schrijven. Dat lijkt me ook erg leuk.
    Hartelijke groet,
    Henriette

Reacties
    2
    Blogposts
    1

Mensen ik zoek iets of iemand die mij de eerste beginselen van het Ivriet kan bijbrengen. Ik woon in de omgeving Utrecht en het hoeft niet voor niets. mailadres: kelt749@live.nl

Reacties
    107

Hallo Jojo,
    Wil je echt de tekst leren lezen en schrijven of basis gesprekjes kunnen voeren?

Reacties
    1

SHIRAH Centrum te Soest nodigt u uit
    voor een workshop
    De Chassidische liederen: het zingende hart

Datum: zondag 19 februari 2017

Tijd: 12.00 uur tot 14.00 uur

Locatie: Het Huis van Winzum-Smid, Eikenlaan 26, 3768 EV Soest (op 5 minuten loopafstand van station Soest-Zuid)

Prijs: 15 euro (reductie in overleg)

De Chassidische liederen
    De Chassidische liederen bevatten teksten uit Psalmen en gebeden. Veel liederen
    zijn door de eeuwen door bekende Rabbijnen geschreven. Veel van deze liederen zijn gebeden en worden gezongen tijdens de Joodse diensten. Het devotionele aspect is zeer aanwezig. Tijdens de workshop worden de teksten van de wijze Joodse leiders zoals Rabbi Nachman van Bratslav gepresenteerd.

De Hebreeuwse liederen worden fonetisch gepresenteerd. Hebreeuws kunnen lezen is dus niet noodzakelijk!

Shirah Centrum
    Het Shirah centrum werd in 2008 in Soest, in het midden van Nederland, opgericht voor cursussen voor Hebreeuwse liederenzang. Er worden meerdere cursussen door het jaar gegeven voor oude en moderne Hebreeuwse liederen, zowel voor beginners als voor gevorderden, met steeds nieuwe Hebreeuwse liederen.

Docent drs. Judi Gor-Zimmerman
    Judi Gor Zimmerman is een zangpedagoog en lichtontwerper. Ze is afgestudeerd aan de
    Universiteit van Haifa en aan de Hogeschool voor de Kunsten van Arnhem en van Utrecht.
    In de laatste 20 jaar heeft Judi Gor gezocht naar oude liturgische liederen uit de
    verschillende Joodse tradities. Haar zangmethoden heeft ze verrijkt door technieken afkomstig uit de zwarte gospels.

Belangstellenden kunnen contact opnemen met Judi Gor-Zimmerman

judigor@gmail.com; Soest 06 28 804 972/ http://www.hebreeuwsezang.nl/blog/
    You tube link: Hebrew singing lessons /judigor //
    https://www.youtube.com/watch?v=6W8UpMeEFTQ

Reacties
    2

Ik ben Ivriet studerende. Wil graag oefenen met anderen. Wie is ook bezig met deze studie?

Soortgelijke onderwerpen

1. Turks leren
    Jacky in forum De Turkse Taal
    Reacties: 1
    Laatste: 02-03-10, 17:30
  2. Spaans Leren
    sangiechel in forum Wonen en werken in het buitenland Forum
    Reacties: 0
    Laatste: 12-10-04, 22:12
  3. Portugees Leren?
    Certo Taalbureau in forum Zuid-Amerika Reiscafť
    Reacties: 0