STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Met camper naar china

Reacties
    3

Met camper naar china

we hebben het plan om met een buscamper naar china te reizen, heeft iemand hier ervaringen mee.

Reacties
    6

Re: Met camper naar china

dat plan hebben wij ook voor 2019. zoeken nog 1 of 2 equipes die dat samen met ons willen doen om zodoende de kosten van de verplichte gids te delen. voor de verdere voorbereidingen heb ik al een heleboel info beschikbaar. vorig jaar door Rusland en Mongolie gereisd.

Reacties
    3

2019 is voor ons misschien wat vroeg maar niet onbespreekbaar. Hebben jullie al een globaal plan qua periode en duur.

Reacties
    6

Post Re: Met camper naar china

Plan is mei 2019 t/m september 2019; globaal plan, alles bespreekbaar. route heb ik wel in gedachten maar ligt niet vast. zeker het deel China willen we als het kan met meerdere (max. 3 of 4) equipes afleggen vanwege de kosten; ongeveer 15K voor 6 weken. Er heeft zich een equipe gemeld uit Brummen waar we al een keer mee gesproken hebben. laat zich serieus aan zien. voor meer vragen ben ik ook telefonisch bereikbaar op +31615577165 of per Email hvoorst@gmail.com. vanaf maandag a.s 5 weken onderweg naar portugal en spanje. vr gr herman van voorst

Reacties
    70

Leuk die plannen. Maar heb je al nagedacht over een reisroute?
    En hoe denk je China binnen te komen met een camper?

Reacties
    6

globale (ietsjes meer) route heb ik al wel uitgewerkt; maar is en blijft afhankelijk van eventuele medereizigers. Vorig jaar Rusland + Mongolie gedaan. wegennet in China is beter dan in bv Mongolie. Visa kun je niet regelen via ambassade. omdat je met eigenvervoer naar binnen gaat moet dat via een agent in China. Heb contact met een Nederlander die daar ter plaatse goede contacten heeft en die dat netjes en adequaat kunnen regelen. Paspoorten hoeven daarbij niet te worden opgestuurd, wel een aantal (engelstalige) vragenlijsten. vr.gr. herman van voorst

Reacties
    520

Hier een blog van een oud-dorpsgenoot van mij die vorig jaar met een camper naar en door China is gereisd:
    http://camperreisdrachtensingapore.nl/category/blog/
    Doel was Singapore, maar uiteindelijke zijn ze in Laos gestrand want Thailand bleek de meest lastige horde.

Ik heb regelmatig met name Duitsers, Belgen en Zwitsers met eigen vervoer in AziŽ gezien.
    (Er is ook een groot aantal die zo'n route per fiets aflegt. Van Nederland naar Adelaide via China bijvoorbeeld. Zie het boek "Weg van de wereld" door Marica van der Meer.)

Reacties
    6

leuk! Ga ik zeker naar kijken.

Soortgelijke onderwerpen

1. Met eigen camper over land naar China
    chris de vries in forum China Forum
    Reacties: 4
    Laatste: 19-03-18, 11:29
  2. Reizen & Vakantie Met de camper naar China
    Adriaan10 in forum China Forum
    Reacties: 0