STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Wat kost zeven weken zuidoost Azie met een jong gezin? Iemand ervaring?

Reacties
    126

Wat kost zeven weken zuidoost Azie met een jong gezin? Iemand ervaring?

Halloa,

waar ik ooit lid werd van dit forum als rondreizende single, zijn we ondertussen een jong gezin met twee dochters van 0 en 2 jaar. Ondanks dat we een huisje, boompje, beestje bestaan leiden hebben we nog steeds de wens om zo nu en dan de wereld te verkennen. We kunnen de droom wel uitstellen tot we oud en versleten zijn maar niemand weet hoe het leven loopt, daarom willen wij voordat de oudste dochter leerplichtig is graag nog eens een mini sabbatical van zes tot acht weken nemen richting zuidoost AziŽ.

Zijn er hier mensen met ervaring of enig idee op wat voor kosten we moeten rekenen? Dan kan ik alvast maandelijks wat centen opzij leggen of de droom bij stellen

Ik heb nogal ruim gerekend en kom uit op een bedrag tussen de 11.000 en 17.000 euro (je kan maar beter te breed rekenen dan te smal toch?). Veeleisend zijn we niet maar we hebben we rekening te houden met twee jonge kinderen dus een slaapzaal voor 3 euro per nacht gaan we niet meer doen. Dat doen we wel weer als we oud en versleten zijn!

Ik hoor graag van jullie.

Thanks,

Mikeyboy

Reacties
    187

Re: Wat kost zeven weken zuidoost Azie met een jong gezin? Iemand ervaring?

Ik zou op 100Ä per dag rekenen Tickets 650Ä
    Dus 7000 voor eten en drinken slapen etc. 2100 tickets. Met 10.000 kom je eind denk ik

Reacties
    31

Het is allemaal heel afhankelijk van waar je zit en wanneer, buiten de activiteiten en eventuele reiskosten tussendoor.
    Voor € 50,- kun je makkelijk een villa huren met privť zwembad, eten kan voor enkele euro's bijna overal.

Reacties
    126

Helemaal mee eens, ik besef me nu ok dat ik misschien iets te weinig informatie heb gegeven. Ik was dan ook vooral op zoek naar mensen die wellicht hetzelfde hebben ondernomen en een grove indicatie konden geven.

Laten we voor nu stellen dat we Laos, Cambodja, Vietnam, Bali en Hong Kong pakken?

Reacties
    126

10.000 valt erg mee vergeleken met 17.000

Reacties
    12.099

Wel een beetje druk schema voor het aantal dagen. Ik zou me beperken tot maximaal 3 landen, en dat moet zeker lukken met 10k.
    ē Typ en spelfouten in de bovenstaande tekst dienen alleen ter vermaak van de lezer

Reacties
    126

Hoi Zaan, hoeveel dagen zou ik uit kunnen trekken voor Laos en Cambodja?

Reacties
    12.099

Als je relaxed wilt reizen, wat volgens mij wel fijn is met twee hele kleine kinderen, 14 dagen per land lijkt dan het meest logisch. Want de afstanden zijn groot in Azie, dat is nog wel eens onderschat.

In Cambodja kun je bijvoorbeeld alleen al 3 a 4 dagen kwijt zijn in Angkor Wat, en dan is dat nog het "kleinste" land wat jullie willen bezoeken.

Als drie landen toch te weinig is voor jullie idee, wil ik je als tip meegeven ook eens naar Bagan (Myanmar) te kijken.
    ē Typ en spelfouten in de bovenstaande tekst dienen alleen ter vermaak van de lezer

Reacties
    49

Hoi!

Wij zijn 4 jaar geleden voor het eerst met z'n allen naar Thailand geweest. Onze kids waren toen 4 en 5.
    Voor 3,5 week daar, en wij hebben toen echt wel luxe geleefd waren wij nog geen 2500 euro kwijt.
    Het meeste geld waren wij kwijt aan excursies en de verplaatsingen van A naar B.

Als je van te voren een beetje uitvogelt hoe wat je route gaat worden kun je vrij eenvoudig goedkope vliegtickets boeken. Mijn man heeft vliegangst (elke keer weer een wonder dat ik hem in een vliegtuig krijg richting AziŽ of Afrika), dus wij zitten helaas wat vaker in een taxi of trein.

Voor ons was het echt genieten en bijkomen van alle drukte thuis, dus wij hebben ook wel in redelijk luxe accommodaties overnacht. In Hua Hin hadden we overigens een heel leuk plekje op 20 meter van het strand en 200 meter van de shoppping mall af. Volgens mij betaalden we met ons vieren nog geen 10 euro per nacht.
    Ik denk dat het vooral handig is om van te voren een goed reisplan te maken, en dan thuis alvast op zoek te gaan naar leuke accommodaties. Ook de vluchten kun je van te voren boeken of in ieder geval bekijken wat het ongeveer kost. Waarbij ik je als tip wil meegeven, hou 1 richting aan tot aan je verste punt. (Ik heb voor de hobby een online reisbureau, dus ik weet wel zo'n beetje hoe de meeste luchtvaartmaatschappijen werken. Als je steeds dezelfde richting aanhoud, kun je soms werken met stop-overs i.p.v. losse enkele reizen.)

Ik gok dat je ter plekke voor 7 weken met 5000 euro al een heel eind komt in AziŽ. Daar komen dan nog wel de vluchten over heen.

Succes met alle voorbereidingen!
    (Maar wat een heeeeeerlijk vooruitzicht!

Oja, ik ben het wel met de vorige reactie eens; je kunt beter een keuze maken uit alle mooie landen dan alle landen heel snel (maar slechts half) bekijken. Zelf vind ik MaleisiŽ en Thailand allebei erg mooi maar andere Aziatische landen staan nog op mijn bucketlist.

Reacties
    380
    Blogposts
    1

hoi! Je bedrag indicatie lijkt me OK liever te veel dan te weinig, soms is even een luxe hotel pakken ook heerlijk zeker met kleine kids en de grote steden zijn wat duurder (bijv. HK)! maar ik zou het ook bij minder landen houden. Kinderen moeten wennen en er kan je zo maar iets "overkomen" (ziek kindje bijv) waardoor je dan ergens wat langer blijft. Niet te strak plannen is ons advies. Wij zijn bijv. zelf afgelopen zomer 5 weken in Thailand en Cambodja geweest. Groetjes en succes met de reis!

Be PURE! inspire yourself
    Verantwoorde projecten en stages in Cambodja, Thailand, Sri Lanka, Nepal & IndonesiŽ
    www.purevolunteer.nl / www.pureexpedition.nl

Soortgelijke onderwerpen

1. Reizen & Vakantie Tijdsindeling 8 weken zuidoost AziŽ
    MarloesS91 in forum AziŽ Reiscafť
    Reacties: 3
    Laatste: 23-12-15, 11:52
  2. Jong gezin wat gek is geworden op reizen
    brouwermichelle in forum Even voorstellen...
    Reacties: 2
    Laatste: 16-11-15, 18:09
  3. Iemand ervaring met het reizen naar AziŽ en Afrika?
    Patty89 in forum Wereldreis Forum
    Reacties: 5
    Laatste: 20-05-15, 23:19
  4. Iemand ervaring met Vrijwilligerswerk Azie?
    TalithaDomani in forum Vrijwilligerswerk Vraag & Antwoord
    Reacties: 6
    Laatste: 09-02-11, 15:30
  5. Iemand route tips voor Zuid Oost Azie in 4 weken?
    stijnw in forum Thailand Reiscafe
    Reacties: 6
    Laatste: 17-08-09, 18:28

STEL EEN VRAAG | ALLE ACTIVITEIT - ACTIEVE TOPICS

Over ons
Ons Team
Helpdesk
Persberichten
Samenwerkingen
Aanmelden
Gratis Forumaccount
Reisaccount