STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Geldwisselen in Nederland of Argentinie

Reacties
    22

Geldwisselen in Nederland of Argentinie

Hallo,

Wij vertrekken over twee weken naar ArgentiniŽ. Heel veel zin in natuurlijk. We willen Peso's wisselen en hebben best een aanzienlijk bedrag nodig. Op een groot deel van onze route zijn geen banken.

We zien nu dat GWK 17% kosten (verschil dagkoers en wisselkoers bij GWK) berekent over het transactie bedrag. Andere wisselkantoren (zoals Pott Change of International Currency Exchange) bieden geen Peso's aan.

Wat zijn jullie ervaringen? We zijn vast niet de eerste met dit dilemma?
    Is het goedkoper om in ArgentiniŽ (Buenos Aires is onze eerste stop) te wisselen (en zo ja in de stad of op het vliegveld). Zien we Nederlandse wisselkantoren over het hoofd?

We zijn benieuwd naar je ervaringen.
    Lťon

Reacties
    329

Re: Geldwisselen in Nederland of Argentinie

Hoi Keme, als je de plaatsen gaat bezoeken waarover je een tijd terug hier berichtte (BA, Ushuaia, El Calafate / Chalten) dan zijn daar gewoon banken. Ik ben er 2,5 jaar geleden geweest toen de situatie en economie nog behoorlijk anders was geloof ik.. Maar als ik het goed heb: wissel niet op het vliegveld en wissel dollars, geen euro's. Je kan ook pinnen, maar daar betaal je wel wat extra's voor. Moet zeggen dat ik dat zelf altijd/overal voor lief neem. Liever dat, dan voor weken contant geld op zak te hebben.
    Ik hoop voor je dat er snel nog een antwoord komt van iemand met recentere ervaring en wens jullie alvast een prachtige reis!!

Reacties
    22

Hi Ilse,
    Dank voor je antwoord. Fijn dat er meer plaatsen zijn om te pinnen.
    Toch ben ik benieuwd naar de kosten? Iemand recente ervaringen?

Reacties
    757

Hoi Keme, probeer even in contact te komen met Bart Cillekens, wellicht kan hij je helpen met wisselen, contant of via een bankoverschrijving. Hij is zeer betrouwbaar en woont al jaren in Buenos Aires. Ik heb vaak bij hem gewisseld, als je gaat pinnen moet je steeds relatief veel bankkosten betalen en je kunt maar weinig pinnen per keer. Ik had Bart zijn nummer, maar waarschijnlijk heeft hij nu een ander nummer, probeer het anders via Facebook, alhoewel hij daar ook niet echt actief is. Succes!

Soortgelijke onderwerpen

1. Reacties: 38
    Laatste: 15-09-17, 14:30
  2. Latijns-Amerika Project: Help mee in een opvanghuis - ArgentiniŽ (IBO-Nederland)
    IBO-Nederland in forum Vrijwilligersprojecten Buitenland
    Reacties: 0
    Laatste: 27-01-16, 10:44
  3. Latijns-Amerika Project: Bouw een exposit voor een culturele stichting in ArgentiniŽ (IBO-Nederland)
    IBO-Nederland in forum Vrijwilligersprojecten Buitenland
    Reacties: 0
    Laatste: 17-03-15, 12:55
  4. Reacties: 5
    Laatste: 20-05-09, 13:31
  5. Bellen van Argentinie naar Nederland
    ireenborn in forum ArgentiniŽ Forum
    Reacties: 6
    Laatste: 10-01-09, 20:38

STEL EEN VRAAG | ALLE ACTIVITEIT - ACTIEVE TOPICS

Over ons
Ons Team