STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Wonen en werken in BraziliŽ

Reacties
    2

Wonen en werken in BraziliŽ

Mijn vriend (Braziliaan van geboorte) wil volgend jaar voor twee jaar terug naar Londrina, BraziliŽ om zijn master te halen en willen we niets liever dan dat ik mee ga, maar hoe zit dat met het zoeken van werk en een werkvisum? Ik lees alleen maar dat het erg moeilijk is om een werkvisum te krijgen, laat staan werk. Wie kan mij de in's en out's vertellen? We komen er niet echt uit!

Ik heb zelf HBO hotel school en veel ervaring in de hotelbranche. De taal is geen probleem en is mijn Engels ook goed. Ik ben 25 jaar.

Aan de ene kant denken we gewoon gaan en we zien wel en aan de andere kant wil ik toch wel graag weten waar de beren op de weg zitten.

groetjes, Louise

Reacties
    1.270

Re: Wonen en werken in BraziliŽ

Louise,
    In de hotelbranche is men hier best wel tuk op mensen die talen spreken, maar ... de lonen zijn laag.
    De theorie is, als je werk vindt, dat het bedrijf in kwestie dan voor je werk-visum kan zorgen.
    In de praktijk gaan enkel grote bedrijven dit soort formaliteiten op zich nemen.
    Misschien eens kijken of er in Londrina grote internationale hotelketens aanwezig zijn.
    Of anders moet je het in een heel specifieke niche-sector zoeken waar jij een knowhow kunt aanbieden die lokaal moeilijk te vinden is.
    Tussen haakjes, jouw spreekwoordelijke beren zitten vooral aan de grens-overgang ;-)
    Succes met jullie project.
    BX
    Reis relaxed rond, ga op daguitstap in jouw taal, met Vlaamse expat reis-gids Ivan Bahia Guide, die al jaren in Salvador - BraziliŽ woont. Volledige organisatie van je reis is mogelijk, met cultuur, relax en natuur, zoals in het nationaal park Chapada Diamantina.

Reacties
    2

Dank voor je antwoord!

Reacties
    758

Ik zou je permanente verblijfsvergunning aanvragen op basis van reuniao familiar. Kan met n samenlevingscontract wat je bij de notaris in BraziliŽ doet. Neem van Nederland n bewijs van goed gedrag mee van je gemeente.
    Zodra je aanvraag ingediend is mag je werken en kun je in t land blijven zonder je visum te verlengen e.d.

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

Soortgelijke onderwerpen

1. wonen in Brazilie
    pieterbreugel in forum BraziliŽ Forum
    Reacties: 2
    Laatste: 09-04-13, 19:33
  2. Wonen en werken in BraziliŽ
    nathalie85 in forum BraziliŽ Forum
    Reacties: 2
    Laatste: 16-09-12, 12:46
  3. Werken en wonen in Brazilie
    mij.erik27 in forum BraziliŽ Forum
    Reacties: 20
    Laatste: 21-02-10, 22:18
  4. Wonen in Brazilie
    frans-georgette in forum BraziliŽ Forum
    Reacties: 5
    Laatste: 09-03-07, 20:04
  5. Wonen En Werken In: Brazilie, Zuid-afrika....
    sabine_joostens in forum Wonen en werken in het buitenland Forum
    Reacties: 0
    Laatste: 17-02-04, 23:12

STEL EEN VRAAG | ALLE ACTIVITEIT - ACTIEVE TOPICS

Over ons
Ons Team
Helpdesk
Persberichten
Samenwerkingen
Aanmelden
Gratis Forumaccount
Reisaccount