STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Rondreis AustraliŽ eind 2018

Reacties
    6

Rondreis AustraliŽ eind 2018

Dag allemaal,

Eind 2018 willen wij met onze twee zoontjes van dan 4,5 en 2,5 twee maanden gaan reizen door AustraliŽ. Zelf zijn we in 2013 vijf weken geweest en hebben toen Sydney, Melbourne, de great ocean road, kangaroo Island, uluru, perth en een stukje zuid west AustraliŽ gezien. We willen ons daarom nu meer concentreren op de oostkust. Eerst dachten we van Cairns naar Brisbane of Sydney te rijden, maar vanwege het regenseizoen denken we nu van Brisbane naar Melbourne te gaan.

We willen gaan reizen met een camper en vooral ook rustig aan kunnen doen, niet teveel en te lange reisdagen (we denken aan 2 per week). Is dat haalbaar denken jullie? En nog tips voor bepaalde campers, hoe groot, merk, aanbieder etc? En wat zijn jullie gedachten over het reserveren van plekken op campings, vooral in januari als het daar natuurlijk vakantietijd is? Wel of niet nodig?

Ik heb al door dat veel leden hier op het forum vol tips en tricks zitten, dus die horen we heel graag, vooral over de must see en do's op onze route. Ook specifiek de dingen die leuk zijn voor kleine kinderen horen we graag. Verder, tips voor oud en nieuw in de omgeving Brisbane horen we ook heel graag!

Willem, als ik zo brutaal mag zijn, ik heb in andere posts gelezen dat je word bestanden hebt met uitgebreide routebeschrijvingen voor (delen van) onze route, zou je die ook aan mij willen sturen? Dat zou echt super zijn! Ik ben zelf al bezig met een planning van dag tot dag maar heb nog te weinig overzicht van welke plekken echt leuk zijn en welke we best over kunnen slaan, dus kom er nog niet helemaal uit...

Het duurt nog een tijd maar ik vind de voorpret van het plannen en bedenken wat we willen gaan doen al minstens zo leuk :-) Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!

Reacties
    2.324

Re: Rondreis AustraliŽ eind 2018

Hallo Anne,

ik neem aan dat jullie rond de jaarwisseling moeten. Het is zeker na Boxing Day, 26 december, als 'heel AustraliŽ' met vakantie gaat, de beroerdste tijd van het jaar. Maar goed, je hebt wel een mooie tijd, twee maanden. Dan kun je van Brisbane ook eerst nog een stukje naar het noorden, tot Fraser Island ofzo.
    Als je mij via een privť bericht een mailadres stuurt, stuur ik je de routes en nog wat tips.
    www.dutchjumbo.nl
    6 jaar en 120.000 kilometer kriskras door AustraliŽ en twee maanden, minder kriskras, door Nieuw Zeeland

Reacties
    6

Tja wat is moeten... De vertrektijd staat nog niet vast, wel dat we maximaal twee maanden hebben. We willen graag in de Australische zomer reizen en het lijkt ons juist zo bijzonder eens oud en nieuw in de zomer te vieren, vandaar...
    Eerst een stukje naar het noorden tot aan Fraser Island is inderdaad het plan!

Ik ga proberen mn mailadres in een pb te sturen Willem, dank alvast voor het meedenken!

Reacties
    2.324

Tja, dan zou ik er voor kiezen om zo vroeg mogelijk te gaan en na de eerste week van januari terug te gaan. Dan heb je in Queensland pas na 9 december te maken met de vakanties, in New South Wales vanaf de 16e en in Victoria pas vanaf de 23e. Dus als je in Melbourne zou eindigen, dan heb je alleen de laatste twee weken te maken met de schoolvakanties. Scheelt veel met de prijzen van campings. Verder is ook een punt dat campings in het hoogseizoen vaak een minimum aantal nachten invoeren. Dus dat is wel een kwestie van uitzoeken.
    www.dutchjumbo.nl
    6 jaar en 120.000 kilometer kriskras door AustraliŽ en twee maanden, minder kriskras, door Nieuw Zeeland

Reacties
    6

Haha dan hebben we verschillende gedachten sporen gehad... wij hadden nu juist bedacht om zo laat mogelijk te gaan, 28 december vliegen, dan een paar dagen bijkomen en rondkijken in brisbane en dan vertrekken zodat we dan al een deel van de vakanties gemist hebben zeg maar.

Die minimum aantal nachten eis is een goeie tip. Ik had al gelezen dat we het boek Camps australia wide moeten gaan gebruiken, of de app, zouden dat soort tijdelijke eisen daar ook in staan? Of kan ik die ergens anders vinden?

Ik ben overigens ons stukje tot aan Fraser Island aan het bekijken. Begrijp ik het goed dat die trips ook vanuit Rainbow Beach gemaakt kunnen worden en dan mogelijk ook goedkoper zijn? En is Rainbow Beach dan ook een leuk plaatsje om te verblijven of is Hervey Bay dan toch leuker?
    Daarna willen we denk ik door naar Lamington NP. Of zit er daar tussenin nog een hihglight of leuke plaats om te verblijven die ik over het hoofd zie?

Reacties
    2.324

Ja, zo kan het ook, iets langer in de vakantieperiode. Wat betreft Fraser Island is het denk ik een kwestie van wat aanbieders op een rij zetten. De ene trip is wat luxer dan de andere (qua catering) maar ik heb vanuit beide plaatsen trips gevonden die elkaar niet veel ontlopen. Hier een handige site: https://www.viator.com/shopping-cart daar is Rainbow Beach weer duurder dan Hervey Bay. Wat me ook opvalt, ik heb januari 2018 ingevuld, dat er in Rainbow Beach al dagen tussenuit vallen, wellicht al volgeboekt. Dat is iets om volgend jaar in de gaten te houden.
    Wat het minimum verblijf betreft denk ik dat je niet vindt in camps of een app. Ik zal even een lijntje leggen met de Australische camper-community.
    Wat betreft Fraser Island naar Lamington is er een leuk alternatief. Gesteld dat je heen via Australia Zoo en Noosa gaat, kun je terug aan de westkant van Somerset Dam en Lake Wivenhoe. Grofweg gezegd Gympie, Amamoor, Kenilworth, Maleny, Beerwah(Glasshouse Mountains), Kilcoy, Esk, Ipswich. De zesbaans weg langs Brisbane is nou ook niet alles.

Tot zo ver voor nu,

Willem

PS. Had je deze al? http://koala.net/en-au/
    www.dutchjumbo.nl

Reacties
    6

Om met je ps te beginnen: jazeker, ik heb begrepen dat dat vooral ook met kids erg leuk is dus die gaan we zeker niet overslaan!

De specifieke trips naar Fraser Island nog eens in verdiepen. Daarbij speelt natuurlijk ook mee dat we een kindvriendelijke trip nodig zullen hebben. Klopt het dat ik in een ouder lijntje eens heb elezen dat je een trip met overnachting niet echt meerwaarde vond hebben?

Fijn als je een lijntje zou willen leggen met de camper community mbt de minimum aantal nachten, ik zou daar inderdaad graag wat meer info over hebben. En je getipte route via Gympie ga ik ook eens goed bekijken. Is er rondom Isdtralia zoo nog een leuke plek om te kamperen of kun je daar beter via / langs rijden? En de Glasshouse Mountains, kamperplek of wandeling maken en eeer door?

Reacties
    2.324

Hier de campings rondom Australia Zoo:
    https://heycamping.com.au/Beerwah/Australia_Zoo/
    En verkijk je niet op Australia Zoo, dat is echt giga. In een halve dag red je dat niet.
    Als je trouwens net zo veel inheemse dieren wilt zien en een stuk minder betalen, kun je bij Melbourne terecht in de Healesville Sanctuary:https://www.tripadvisor.nl/Attractio..._Victoria.html Beoordelingen net zo goed als Australia Zoo. En in Melbourne ben je alweer in de rustigere periode.
    Wat betreft Fraser Island, als je een volle dagtocht maakt, heb je het gezien. Het is vroeg donker, je verblijft in het resort en bent gewoon langer op het eiland. Het is niet zo dat je in twee dagen echt een andere ervaring hebt. Ik zou die ruimte in je planning gebruiken om elders wat meer te doen.
    De camperclub denkt niet dat er een overzicht is van minimale verblijfsduur in het hoogseizoen. Ik heb wel gekeken op de website van Big4, een van de grotere organisaties en gezien dat voor komende december en januari al heel veel is volgeboekt. Ga er maar eens heen, zoek rond Brisbane, Hervey Bay, Coffs Harbour in januari en zie wat er opduikt.
    Glasshouse Mountains is goed voor een wandeling, mooie uitzichtpunten waar je naartoe kunt rijden en biedt ook voldoende campings in de omgeving van Beerwah (dezelfde als rond Australia Zoo) Wellicht kun je heen en terug naar en van Fraser Island op dezelfde camping boeken, als het de eerste keer goed is bevallen.
    Zo ver nu weer even. Plezier bij het plannen.
    Volgende keer wat meer over de regio rond de Dorrigo Bellingen Waterfall Way. Google alvast maar eens.
    www.dutchjumbo.nl

Soortgelijke onderwerpen

1. AustraliŽ/NZ 'Full circle' rondreis door AustraliŽ eind 2017
    reizende robin in forum Reisgenoten Gezocht!
    Reacties: 3
    Laatste: 01-07-17, 11:33
  2. Reisgenoot gezocht rondreis Australie eind 2011
    Femke1989 in forum Reisgenoten
    Reacties: 4
    Laatste: 20-09-11, 11:24
  3. AustraliŽ/NZ Reisgenoot gezocht rondreis Australie eind 2011
    Femke1989 in forum Reisgenoten Gezocht!
    Reacties: 4
    Laatste: 20-02-11, 14:09
  4. rondreis Australie vertrek eind juli of augustus
    Arjan74 in forum Reisgenoten Gezocht!