STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Advies 2 verschillende vliegvelden

Reacties
    4

Post Advies 2 verschillende vliegvelden

Hallo Allemaal,

Wij gaan met 9 vrienden Japan verkennen in 27 dagen, zin in :-) Wij beginnen in Fukuoka maar we hebben een tussenstop op Tokyo. Alleen zag ik dat we landen op het vliegveld van Narita om 08:40 uur maar onze vlucht naar Fukuoka is vanaf vliegveld Haneda om 12:25 uur. Heeft iemand hier ervaring mee of dit haalbaar is? Je zou zeggen van wel als het zo door KLM aan geboden wordt. Maar ik hoor het graag van reizigers die dit eventueel ook zo hebben gedaan

Alvast bedankt!

Reacties
    469

Re: Advies 2 verschillende vliegvelden

Het wordt heel krap. Maar als de douane besluit je koffer te inspecteren of je hebt ook maar een beetje vertraging dan wordt het lastig. Over het algemeen sta je vrij snel buiten op Narita en worden de koffers snel afgeladen. Als ik op Hyperdia kijk is er een directe trein om 10:06 met aankomst 11:37 op Haneda. Maar dan heb je minder dan een uur om in te checken en te boarden. Er is een optie om 9:48 met aankomst 11:18, maar je hebt wel een overstap op Shinagawa station van 9 minuten met 9 man en alle bagage en mogelijk moet je in die 9 minuten nog kaartjes kopen want je stapt over op een andere treinmaatschappij...Op zich niet onmogelijk maar ik zou even contact opnemen met je reisorganisatie of er geen betere opties zijn.

Reacties
    4.240

Ik heb geen ervaring met die transfer, ruim is het zeker niet, maar als er geen gekke dingen gebeuren zou het moeten kunnen. Er zijn diverse methodes (meer info daarover hier) om van Narita op Haneda te komen, maar zowel trein als bus kostten een goed anderhalf uur. Uiteraard zal je wel eerst nog door de douane moeten, je bagage oppikken en naar de trein moeten, laat dat ook een uur duren. Dan blijft er nog anderhalf uur over op Haneda, en voor een binnenlandse vlucht is dat normaal gesproken ruimschoots voldoende.

De grote joker in het spel zal de aankomst op Narita zijn. Meestal zit bij dergelijke lange vluchten al wel wat marge in de aankomsttijd. Echter, Narita zit al een tijdje aardig tegen z'n capaciteit aan te hikken, dan mag je soms nog een paar rondjes cirkelen alvorens te landen en ben je die winst net zo snel weer kwijt. Mocht je bij aankomst al dusdanig achterliggen op schema dat de transfer in de knel zou kunnen komen, dan kan je denk ik het beste op Narita alvast informeren hoe of wat. Zowel JAL als ANA bieden dagelijks een hoop vluchten naar Fukuoka aan, zo'n beetje elk uur vanaf Haneda maar ook enkele vanaf Narita, met een beetje mazzel kan je dan alvast omgeboekt worden.

Maar even positief denkend:
    • Mocht het allemaal zo soepel verlopen dat je om 9:18u in de trein zou kunnen zitten (toegegeven, dat is wellicht wat optimistisch), dan is dat je meest efficiŽnte optie: voor 1800 yen zonder overstappen van het ene vliegveld naar het andere, en ruim op tijd aanwezig:
    • Als je die echter niet denkt te kunnen halen lijkt de bus me de praktischer optie, 's ochtends rijden er 4 directe bussen per uur tussen beide vliegvelden. Meer info hier: http://www.narita-airport.jp/en/access/bus
    • Ik zou me kunnen voorstellen dat met 9 personen een taxibusje ook nog een optie zou kunnen zijn, maar geen idee of dat ter plekke makkelijk te regelen is. Goedkoop zal dat zeker niet zijn, maar 9 bus- of treinkaartjes tikken ook aardig aan...

Reacties
    469

De bus is inderdaad een goede optie. Ik had er niet bij stilgestaan, omdat de trein betrouwbaarder is. Het is na de ochtendspits. Die keren dat ik de bus vanaf Narita heb genomen kan ik me geen vertraging herinneren. Volgens mij krijgen de chauffeurs ook voortdurend updates binnen over de optimale route en verkeersdrukte.

Reacties
    4.240

Ik heb sowieso nooit de indruk gehad dat Tokyo een echte spits kent op de wegen, de drukte zit hem naar mijn idee vooral in de treinen. Maar ik kan me vergissen...

Reacties
    1.362

Als deze vlucht zo door de KLM wordt aangeboden, zou je ook hun kunnen vragen hoe ze de connectie willen bewerkstelligen. Misschien bieden ze wel zelf een transfer tussen de twee vliegvelden aan.

Reacties
    4

Volgens KLM moet dit haalbaar zijn, we gaan de gok wagen en hopelijk lukt het ook. Airport Limousine bied rechtstreekse verbinding aan. Het ticketcenter zit gelijk achter de baggage claim en daar achter weer gelijk de bus stop. Bedankt voor het meedenken.

Soortgelijke onderwerpen

1. Reizen & Vakantie Vliegvelden jakarta yogjakarta
    toelie in forum Java Reiscafť
    Reacties: 7
    Laatste: 13-05-14, 10:28
  2. Verschillende vliegvelden naar en van china
    Pegeje in forum China Forum
    Reacties: 5
    Laatste: 11-02-14, 22:16
  3. Verschillende vliegvelden ScandinaviŽ dicht
    Telegraaf in forum Algemene vragen & discussies
    Reacties: 0