STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Vanuit Bromo met (nacht)trein naar Bali

Reacties
    5

Vanuit Bromo met (nacht)trein naar Bali

Hoi,

In september gaan we, mijn vriend en ik met ons dochtertje van 3 jaar oud, voor het eerst naar IndonesiŽ. Best spannend

Nu willen we heel graag de Bromo vulkaan bezoeken en gaat onze voorkeur uit naar een sunrise tour. Daarna willen we verder reizen naar Bali. Omdat we niet alles willen vliegen, zitten we te denken aan een trein. Omdat het best ver is, lijkt een nachttrein ons wellicht de beste optie. Ik kan alleen niet goed vinden vanuit waar (in de buurt vd Bromo, wellicht Malang of Surabaya) je een nachttrein naar Bali kan nemen.

En zouden jullie een nachttrein uberhaupt adviseren met een klein kindje qua veiligheid etc?

Overigens realiseer ik me dat je niet volledig per trein naar Bali kan hoor

Bedankt alvast voor het meedenken!

Reacties
    220

Re: Vanuit Bromo met (nacht)trein naar Bali

Hoi Suuslise,

Ik heb net een paar dagen geleden op mijn website een artikel geplaatst waar je denk ik wel wat aan hebt: Veerboot Java-Bali en aansluitende bussen/treinen.

De dichtstbijzijnde plek vanaf Bromo waar je de trein kunt nemen is de stad Probolinggo. De nachttrein Mutiara Timur Malam vertrekt vanaf daar om 23:58 en komt dan om 4:15 aan in Banyuwangi Baru (waar de veerboot naar Bali gaat). De trein doet er dus niet zo heel lang over, dus je moet niet rekenen op een volledige nacht slapen in de trein. Qua veiligheid lijkt me de nachttrein geen probleem. Houd er wel rekening mee dat het een gewone trein is en dus geen slaaptrein met bedden.

Afhankelijk van waar op Bali je heen wilt kun je ook een 'treinticket' van Probolinggo naar Denpasar. Dan ga je vanaf station Banyuwangi Baru verder met een luxe bus (inclusief de veerbootovertocht) tot aan de busterminal in Denpasar, en hoef je dus niet zelf nog op zoek naar verder transport. Maar dat is natuurlijk alleen nuttig als je naar Zuid-Bali wilt.

Groeten,

Erwin
    'In de Archipel' | Weblog over IndonesiŽ: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis (nu ook op Facebook)

Reacties
    5

Re: Vanuit Bromo met (nacht)trein naar Bali

Hoi Erwin,

Super bedankt voor je reactie! En ik ga je website zeker bekijken, super handig. Dank voor je tips!

Soortgelijke onderwerpen

1. Nacht trein
    jjj12 in forum Rondreizen Thailand
    Reacties: 6
    Laatste: 23-09-14, 09:23
  2. bromo naar oversteek bali
    funkyboefje in forum Java Reiscafť
    Reacties: 11
    Laatste: 17-02-14, 14:13
  3. Tour naar Bromo en Ijen vanuit Yogyakarta
    carmensegers in forum Java Reiscafť
    Reacties: 0