STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

72 uur visum

Reacties
    1

72 uur visum

HAllo allemaal,

In mijn voorbereiding op mijn vakantie krijg ik even stress.
    Ik vertek over 2 weken vanaf Amsterdam naar Beijing . blijf daar 3 dagen en vlieg dan door naar KL. Tot zover niets aan de hand als je de regels van het 72 uur visum leest.
    Aankomst en vertek vanaf zelfde vliegveld
    binnen 72 uur via de lucht land verlaten

Echter ik vlieg op Beijing met Swiss en vanaf Bejing met Air Asia. Ik zie het nergens terug maar kan dit problemen geven?

bij swiss in amsterdam hadden ze uberhaupt niet van de 72 uur regeling gehoord dus denk dat ik iets eerder aan de balie moet staan.

Reacties
    223

Re: 72 uur visum

Het maakt niet uit met welke maatschappij je vliegt, mits je maar binnen 72-uur naar een derde land vertrekt.

Misschien even deze tekst van het CVASC meenemen.

Klik op plaatje voor grotere versie

Naam:  72-hour Transit Visa Exemption Policy-News.jpg
Bekeken: 39
Grootte:  72,7 KB

Het is wel zo dat een vliegtuigmaatschappij je mag weigeren als ze vinden dat je WEL een visum moet hebben.

Reacties
    19

Vorig jaar heb ik ook een 72 uurs visum gehad. In Amsterdam wisten ze van niks dus zij nagevraagd en toen mocht ik verder naar mijn tussenstop Kopenhagen. Hier hetzelfde verhaaltje. Eenmaal op het vliegveld in Beijing een aparte balie voor 72 uurs visum.

Fijne reis!

Reacties
    69

Dat je met verschillende maatschappijen vliegt is geen probleem, zolangd het maar in één boeking staat. Heb je de reien apart gebekt kun je problemen krijgen: als Swiss niet kan zien dat je binnen 72 uur doorvliegt hoeven ze je niet mee te nemen.

Reacties
    142

Ik zou bewijzen meenemen van de aansluitende vlucht, bijvoorbeeld: boekingsbewijs, afschrijving van je rekening et cetera.

Heb dit ook weleens moeten mailen naar iemand, die op Brussel bij de gate stondt...
    China treinreizen - Losse treinkaartjes & treintickets voor China - Populaire treinroutes in China - Informatie over treinreizen in China - Vliegtickets in China - kijk hier: http://www.treinkaartjeschina.nl/

Reacties
    69

Citaat Origineel gepost door Chinatreinkaartjes Bekijk Post
    Ik zou bewijzen meenemen van de aansluitende vlucht, bijvoorbeeld: boekingsbewijs, afschrijving van je rekening et cetera.

Heb dit ook weleens moeten mailen naar iemand, die op Brussel bij de gate stondt...
    Houd het op één boeking waar alle vluchten in staan. Want bij het inchecken bepaalt de luchtvaartmaatschappij of ze je al dan niet meenemen. Want zij krijgen een boete als er in China iets niet klopt. Dus ze zullen extra kritisch kijken en je laten staan als ze het niet vertrouwen.

Soortgelijke onderwerpen

1. Working Holiday Visum Australie al gehad ? Vraag een Occupational Trainee visum aan!
    Stage Australia in forum Studeren, Stage en (Vakantie)Werk in Australië
    Reacties: 0
    Laatste: 04-09-13, 12:48
  2. Working Holiday Visum Australie al gehad ? Vraag een Occupational Trainee visum aan!
    Stage Australia in forum Stages Buitenland Vraag & Antwoord
    Reacties: 0
    Laatste: 04-09-13, 12:22
  3. Reacties: 6
    Laatste: 17-06-11, 17:07
  4. Double entry visum of visum aa de grens?
    Lisette22 in forum Thailand Reiscafe
    Reacties: 1
    Laatste: 07-01-11, 06:06
  5. Reacties: 15
    Laatste: 24-09-09, 16:36

STEL EEN VRAAG | ALLE ACTIVITEIT - ACTIEVE TOPICS

Over ons
Ons Team
Helpdesk
Persberichten
Samenwerkingen
Aanmelden