STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Advies voor route Ijsland

Reacties
    19

Advies voor route Ijsland

Hoi iedereen,

wij hebben een tripje Ijsland gepland van 3 tot 8 november. We hebben dus slechts 4 volledige dagen en vraag mij af wat haalbaar is aangezien het dan reeds winter is.

Dag 1: Aankomst rond 14u, Blue Lagoon en verkennen Reykjavick
    Dag 2: Golden Circle
    Dag 3: Rijden naar Vik (Seljalandofoss, Skogafoss en Reynisverfi beach bezoeken)
    Dag 4: Rijden richting HŲfn (skaftefell nature reserve bezoeken, Jokulsarlon glacier lagoon)
    Dag 5: terugrijden naar Reykjavik/luchthaven
    Dag 6: vlucht naar huis

een andere route waar ik aan dacht, aangezien dag 5 misschien veel rijden is
    Dag 2: Rijden naar Vik(Seljalandofoss, Skogafoss en Reynisverfi beach)
    Dag 3: Rijden naar HŲfn (skaftefell nature reserve bezoeken, Jokulsarlon glacier lagoon)
    Dag 4: Terugrijden naar Vik (zaken bezoeken die ik had gemist, of misschien in de ochtend een Ice cave tour/glacier tour?)
    Dag 5: Golden Circle en slapen rond luchthaven

graag jullie mening en alvast bedankt!
    groetjes,
    Marieke

Reacties
    7

Re: Advies voor route Ijsland

Hoi Marieke,
    Ik ben net lid geworden en zie nu jouw bericht. Heb je helemaal geen reacties gehad of zie ik dat verkeerd? Ik had je wel wat adviezen kunnen geven, maar is nu helaas te laat.
    Groeten, Paul

Reacties
    19

Citaat Origineel gepost door Oryx Bekijk Post
    Hoi Marieke,
    Ik ben net lid geworden en zie nu jouw bericht. Heb je helemaal geen reacties gehad of zie ik dat verkeerd? Ik had je wel wat adviezen kunnen geven, maar is nu helaas te laat.
    Groeten, Paul
    Dag Paul,

inderdaad geen reacties gehad. Ik vertrek vrijdag dus advies is altijd nog welkom, alles is ondertussen wel al geboekt natuurlijk.. De route is geworden; 1 nacht Reykjavik -> Vik -> Hof -> Hella -> Keflavik.
    Ik zie dat het er momenteel sneeuwstormen zijn dus hopelijk raken we er overal!

vriendelijke groetjes,
    Marieke

Reacties
    7

Hoi Marieke,
    Dat is ook weer een mooie kant. Daar gaan wij in maart heen. Ik zag idd op Facebook bij "Made by Iceland" de weerswaarschuwing. Rijd voorzichtig! Verstandig om na Hof terug nog een overnachting te doen. De Seljalandsfoss is mooi, wij konden er in een winter niet achterlangs vanwege het ijs op de trap er naar toe. Skogafoss is sowieso mooi, met ijs op de voorgrond nog iets extra. Als je tijd hebt om ernaast omhoog te gaan via de trap dan kun je een stukje doorlopen langs het riviertje, met nog wat kleine watervalletjes. Vanaf Hof volgens mij een halfuurtje naar JŲkulsŠrlůn. Het strand met de ijsbrokken zeker doen! Op de terugweg vanaf Hella kun je langs Sťltun, mooi stukje met kokende modderpotjes, stoom en zwavelkleuren. De weg erheen is ook mooi en leeg.
    Veel plezier!

Citaat Origineel gepost door Mrie7 Bekijk Post
    Dag Paul,

inderdaad geen reacties gehad. Ik vertrek vrijdag dus advies is altijd nog welkom, alles is ondertussen wel al geboekt natuurlijk.. De route is geworden; 1 nacht Reykjavik -> Vik -> Hof -> Hella -> Keflavik.
    Ik zie dat het er momenteel sneeuwstormen zijn dus hopelijk raken we er overal!

vriendelijke groetjes,
    Marieke

Reacties
    19

Citaat Origineel gepost door Oryx Bekijk Post
    Hoi Marieke,
    Dat is ook weer een mooie kant. Daar gaan wij in maart heen. Ik zag idd op Facebook bij "Made by Iceland" de weerswaarschuwing. Rijd voorzichtig! Verstandig om na Hof terug nog een overnachting te doen. De Seljalandsfoss is mooi, wij konden er in een winter niet achterlangs vanwege het ijs op de trap er naar toe. Skogafoss is sowieso mooi, met ijs op de voorgrond nog iets extra. Als je tijd hebt om ernaast omhoog te gaan via de trap dan kun je een stukje doorlopen langs het riviertje, met nog wat kleine watervalletjes. Vanaf Hof volgens mij een halfuurtje naar JŲkulsŠrlůn. Het strand met de ijsbrokken zeker doen! Op de terugweg vanaf Hella kun je langs Sťltun, mooi stukje met kokende modderpotjes, stoom en zwavelkleuren. De weg erheen is ook mooi en leeg.
    Veel plezier!
    O super! Bedankt voor de goede tips!

Soortgelijke onderwerpen

1. Advies voor route rondreis Bolivia/Peru
    ruuth83 in forum Peru Reiscafť
    Reacties: 4
    Laatste: 26-09-14, 12:04
  2. Advies gevraagd voor onze route Maleisie
    Anitanan in forum MaleisiŽ
    Reacties: 0
    Laatste: 18-01-13, 15:42
  3. Advies gevraagd voor de route van Zuid naar West