STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Caño cristales, desierto de la Tatacoa en San Andrés

Reacties
    2

Caño cristales, desierto de la Tatacoa en San Andrés

Hallo allemaal,

Over een maand vertrek ik met mijn vriend naar Colombia (4 weken vakantie). We proberen nu globaal onze reis te plannen, waarbij we willen beginnen met het Zuiderlijke gedeelte van Colombia. We vliegen op Bogota en vanuit daar willen we richting Leticia vliegen voor een paar dagen Amazone. Eigenlijk willen we ook graag naar Caño cristales en Desierto de la tatacoa. Als ik hierover lees in de Lonely planet kunnen we op deze plekken vooral komen via Bogota. Echter vinden we het zonde van onze tijd om telkens heen en weer te moeten naar Bogota voor deze 3 plekken.

Zijn er mensen die ervaring hebben in het bereizen van deze plekken (zonder hier een 'dure' reisorganisatie voor aan te schrijven die de hoofdprijs vraagt).

Zelf dacht ik er aan om vanuit Bogota misschien met de bus naar Neiva te gaan en vanuit daar bij Desierto de la Tatacoa en caño cristales te komen. Ik kan dit alleen niet echt ergens vinden. Iemand die dit wel gevonden/gedaan heeft?

Verder vroeg ik me af of het mogelijk is om vanaf Cartagena met een zeilboot richting de carribische eilandjes San Andrés of Providencia te gaan. Iemand die daar ervaring mee heeft? Leuke/mooie tips voor op deze eilanden zijn welkom.. Eettentjes, activiteiten, slaapplaatsen..

Ik hoop op reactie!

Reacties
    1

Re: Caño cristales, desierto de la Tatacoa en San Andrés

Hoii,

Ik sluit me graag aan bij jouw vragen over Cano Cristales en Desierto de la Tatacoa. Ik vertrek over twee weken in mijn eentje naar Colombia en wil beide plekken graag bezoeken maar kan er inderdaad weinig informatie over vinden.

Hopelijk reageert er nog iemand

Besabine Besabine is offline REISBLOGGER

Reacties
    58

Hoi!

Naar Tatacoa kun je vanuit Bogotá makkelijk met de bus doen, maar eigenlijk vanuit elke stad als je vliegt op Neiva. Zie hier meer informatie en een handige link: https://www.besabine.com/mijn-colombia-wishlist-1/. Voor Tatacoa schijn je niet heel veel tijd nodig te hebben. Het is er sowieso ook enorm heet, dus de vraag is ook of je dat wilt haha

Caño Cristales is niet een goedkope trip. Via land zijn er maar weinig opties en zonder gids kun je er sowieso niet heen. Het handigste is om toch een organisatie te regelen die een 3 of 4 daagse tour aanbiedt. Volgens mij is dit alleen via Bogotá. Je bent er dus sowieso meer tijd voor kwijt. Zie hier voor meer informatie en links: https://www.besabine.com/colombia-wishlist-3/.

Zeilen naar Islas de Rosario ken ik niet, maar wellicht is het wel mogelijk. Let op: je gaat in het hoogseizoen en ikzelf vond die eilanden erg tegenvallen. Het is er bomvol (Colombiaanse) toeristen en ook hartstikke duur. Wellicht kun je een leuke zeiltrip vinden waar het rustiger is.

Voor meer informatie, tips en inspiratie kijk eens hier: https://www.besabine.com/op-reis-in-colombia/. Ik ben Sabine en sinds 2,5 jaar woon ik in het prachtige Colombia!

Groetjes en veel plezier!
    Sabine

Besabine Besabine is offline REISBLOGGER

Reacties
    58

Oh sorry ik zie dat je vroeg om zeilen naar San Andres! Dat weet ik ook niet, nooit van gehoord. Lijkt me vrij ver eigenlijk. Welke trip wel heel populair is is zeilen vanuit Colombia naar Panama via de San Blas eilanden. Zelf nooit gedaan maar iedereen is er lyrisch over. Overigens is in de tijd dat je gaat San Andres ook bomvol toeristen, Providencia schijnt sowieso veel mooier te zijn. Zeilen daar naartoe lijkt me heel tof trouwens! Ik zou het navragen in Cartagena als je er bent of een reisorganisatie vinden die het aanbiedt.

Reacties
    1

Ik ben er samen met vrienden in februari geweest. Op zich heel mooi, maar 1 a 2 dagen dan heb je het wel gezien. We hebben overnacht in de woestijn. De hitte viel wel mee. Wel een stevige aardbeving meegemaakt in de woestijn.
    Sterrenhemel viel tegen door de bijna volle maan.
    Mocht je toch iets meer van het zuiden willen zien; we zijn o.a. in San Augustin geweest. Veel te zien in die omgeving!
    Ook zijn we naar Palestina geweest om vanuit daar het Parque Nacional Natural Cueva de los Guácharos te bezoeken.
    Te bereiken per jeep en daarna tocht op het paard. Je kan overnachten in dit park.

Soortgelijke onderwerpen

1. Reizen & Vakantie Cano Cristales
    ontheroad123 in forum Colombia Forum
    Reacties: 2
    Laatste: 23-05-16, 15:40
  2. Cano Cristales, hoe kom ik daar?
    ElMochilero in forum Colombia Forum
    Reacties: 0
    Laatste: 12-11-15, 11:44
  3. Caño Negro
    hdelange in forum Costa Rica Reiscafé
    Reacties: 1