STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

2 weken Sri lanka route

Reacties
    7

2 weken Sri lanka route

Hoi allemaal,

Over 2 weken ga ik samen met een vriendin naar Sri lanka. We zijn 15 dagen daar. Helaas heb ik niet de voorbereidingen kunnen doen die ik normaal doe voor een reis dus ik hoop via dit forum nog wat tips te krijgen.
    We hebben onze route nu zo, maar ik twijfel nog en vroeg mij daarom af of er iemand naar onze route willen kijken.
    Dingen die we sowieso willen doen is Adams peak, udawalawe NP, duiken/surfen (in hikkwade) en de treinreis van kandy - nuwara eliya - ella. Verder zouden we graag nog gaan raften in Kitulgala, wat zou betekenen dat we op 4 mei vanuit Kandy daar naartoe gaan en dan 1 dag minder in Hikkwade blijven.

2 mei colombo (aankomst 9.30) – Kandy
    3 mei Kandy
    4 mei Kandy – Nuwara Eliya
    5 mei Nuwara Eliya
    6 mei Nuwara Eliya – Dalhousie (Adams peak)
    7 mei Adams peak - Nuwara Eliya
    8 mei Nuwara Eliya – Ella
    9 mei Ella
    10 mei Ella - udawalawe NP
    11 mei udawalawe NP- hikkawade
    12 mei Hikkwade
    13 mei Hikkwade
    14 mei Hikkawade
    15 mei Hikkawade - colombo
    16 mei colombo (vertrek in de avond)

Tot nu toe ligt nog niks vast qua vervoersmidelen/accomodaties. Is het mogelijk om dit ter plekke te regelen? (in Thailand heb ik dat namelijk wel pas ter plekke gedaan en dat beviel prima maar geen idee of dat dat in Sri lanka ook mogelijk is).

Ik hoop op reacties alvast bedankt!

erikdr erikdr is offline Beheerder India Forum

Reacties
    1.892

Re: 2 weken Sri lanka route

Hoi hoi,

Ja goede route als Sigiriya/Dambulla voor jullie minder belangrijk is dan de gekozen gebieden. Wat puntjes:
    * AP is Nallathanniya, en dat is bus van Hatton. Dus tussen Kandy en Eliya in, niet waar je 'm nu hebt. Mogelijk ben je in de war met Little Adam's Peak bij Ella?
    * Is nergens hoogseizoen dus inderdaad acco zou ter plekke moeten kunnen, of 1-2 dagen tevoren via telefoon/Internet.
    * Surf- en duikseizoen in Hikkaduwa (je schrijft 'm beetje fuot) loopt op zijn einde, en start juist aan oostkust maar daar kan het i.t.t. Zuidwesten niet echt samen vanuit 1 plek. Zoek maar op www.divesrilanka.com hoeveel kans er nog is op goede duik en waar precies.
    * Reserveer trein Kandy-Hatton, Hatton-Nanu Oya en Nanu Oya-Ella. Zie Prikbord faqs.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]
    Travel-nerd tussen kaaskop-land en curryland oftewel Nederland en Zuid-Azië. Zie ook zustersite https://www.facebook.com/groups/reizeninindia/, srilankaprikbord.freeforums.net en (Engels) www.tripadvisor.com

Reacties
    7

Super bedankt voor de reactie, heel erg fijn!
    Als we naar Arugam bay gaan als laatste bestemming, wat zou dan verstandig zijn op het einde van de route? Hoe zijn de verbindingen van Arugam bay naar colombo?
    Ik heb eigenlijk nog heel veel vragen meer, maar ik ga nog even opzoeken hoe ik het allemaal wil gaan doen nu met de route. Dus tips blijven welkom

Reacties
    1.892

Hoi maar weer,

Je zou 'm na UW park kunnen doen of UW als tussenstap gebruiken voor terug naar Colombo.
    Arugam-UW 5 uur met bus (via Wellawaya en Thanamalwila), UW - airport 6 uur.

Direkt van Arugam naar airport: zo'n 8 uur met (privé of gedeelde) taxi, indien 's nachts reizen lukt het in 7 uur. Er was een magnifieke dagelijkse luxe toeristen-nachtbus naar Colombo maar die is vorig jaar gestopt omdat de taxichauffeurs steeds de banden lek prikten en de politie omkochten om de andere kant op te kijken. Dieptepunt van jezelf als toeristenbestemming in de voet schieten.
    Dus OV verbindingen van Arugam naar Colombo/vliegveld zijn nu alleen
    * Dagelijkse gammele Tata bus, niet reserveerbaar, uurtje of 9 tot aan Colombo stad
    * Dagelijkse reserveerbare luxe bus vanaf Kalmunai, wat zelf uur of 2 van Arugam ligt
    * Dagelijkse reserveerbare trein vanaf Battti, dat uur of 3 van Arugam ligt.

Sukses,

<Erik>& [Sandya]
    Travel-nerd tussen kaaskop-land en curryland oftewel Nederland en Zuid-Azië. Zie ook zustersite https://www.facebook.com/groups/reizeninindia/, srilankaprikbord.freeforums.net en (Engels) www.tripadvisor.com

Reacties
    7

Okee super heel erg bedankt! Hier kan ik echt iets mee!

Ook de tip van duiken/surfen was erg nuttig en daarmee ben ik nu op het volgende schema gekomen..

2 mei Colombo – kandy
    3 mei kandy (evt dagtocht Sigiriya)
    4 mei kandy – Hatton
    5 mei Adams peak – kandy
    6 mei kandy – Batticaloa
    7 mei Batticaloa (duiken) – Arugam bay
    8 mei arugam bay (surfen)
    9 mei arugam bay (surfen)
    10 mei arugam bay– National park (Yala? Uadwaw?)
    11 mei National park – Nuwara Eliya
    12 mei Nuwara eliya
    13 mei Nuwara eliya – ella
    14 mei ella
    15 mei ella – kitulgala raften
    16 mei kitulgala - colombo
    17 mei 03.30 Colombo vlucht

Zou dit om ook te kunnen duiken en surfen een realistisch schema zijn of is het eerste schema qua reizen makkelijker waardoor we het duiken dan maar opschuiven naar een volgende vakantie?

Ik hoor graag jouw mening. Sorry voor de berichtjes maar ik kom er zelf niet zo goed uit. Echt heel erg fijn dat je mij hiermee helpt!

Reacties
    1.892

Hoi maar weer,

Kleine punten:
    • Yala versus UW is kiezen voor variatie (met ook kans op luipaard en lippenbeer) doch losse olifanten versus grote kuddes olifanten en mooier landschap. Ook is Yala voor jullie wat meer reistijd.
    • Na national park (11 mei) klopt ie niet. Route moet zijn Ella - Nuwara Eliya - Kitulgala - Colombo.
    • En 6 mei bedoel je Passikudah, dat is 'Batticaloa beach' - ligt dicht bij Valaichchenai. Als je bus Kandy-Batti neemt uitstappen op de kruising van weg vanuit Kandy met kustweg en dan bus naar het noorden nemen.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Reacties
    7

Dankjewel voor alle tips, heel fijn!
    We houden de route aan (met de aanpassingen die je benoemde) van hierboven, dus nu kunnen we meer gaan verdiepen.... Ik zal vast en zeker nog wel vragen tegenkomen in die verdieping dus je zult nog wel van mij horen Heel erg bedankt iniedergeval voor alle hulp tot nu toe al!

Reacties
    1.892

Mooi! En zou leuk zijn als je hier na afloop kort verslag zou doen wat er goed en (hopelijk zo weinig mogelijk) minder ging.
    Heb met name interesse voor de route Kandy-Passekudah (bus naar Batticaloa en dan dus overstappen als je bij kustweg komt, een paar km ten noorden van Batti); toen ik die weg 3 jaar terug met chauffeur deed was het half om smalle gatenkaasweg en half om mooi gerenoveerd, maar door allerlei politieke redenen was het onduidelijk of die andere stukken ook goed zouden worden. Chauffeur meldde me vorige maand dat het nóg zo slecht was en dat zou me verbazen; dus als jullie inderdaad pech zouden hebben is 't nog steeds een uur of 5-6 van Kandy tot aan oostkust :-(

Dank,

<Erik> & [Sandya]

Reacties
    7

Ik zal het inderdaad laten weten hoe het is gegaan als ik terug ben. Ik vroeg mij af waar ik dat prikbord FAQ over OV kan vinden, heb rond gezocht maar ik krijg het niet gevonden. Mogelijk staan daar antwoorden op de vragen die ik nog heb met name over het vervoer.

Reacties
    1.892

Goh, staat het nog zó duidelijk in de tagline ;-)

http://srilankaprikbord.freeforums.n...enbaar-vervoer

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Reacties
    7

Haha super dankjewel!
    Wat mij net ineens te binnen schiet... als we van Kandy naar Batticaloa beach gaan, missen we dus het treinstuk van Kandy naar Ella.
    We hebben natuurlijk wel het stuk van Ella naar Nuwara Eliya. Omdat we zoveel gelezen hebben over die blijkbaar geweldige treinreis, willen we hier natuurlijk wel wat van zien. Hebben we met deze treinreis van Ella naar NE ook een mooi deel te pakken of is het stuk van Kandy naar Ella een echte must-do? Dat zou betekenen dat we dus onze route weer moeten aanpassen... Ik hoor het graag, dankjewel!

Reacties
    1.892

Hoi maar weer,

Wel een ieder die op de kaart zou kijken zou zien dat de route loopt Kandy - Nanu Oya (Eliya) - Ella ;-) En die 2e helft is veruit het mooiste. Voor Kandy-Eliya is autoweg (indien privé auto vanwege fotostops, vanuit bus zie je weinig) volgens ons zelfs mooier dan trein... Dus jullie hebben het mooiste deel gedekt...

<Erik> & [Sandya]

Reacties
    7

Haha excuses, ik ben niet aan het opletten. Heb me sowieso minder verdiept dan ik zou willen maar des te blijer ben ik met jouw medewerking, deze is zeeer gewaardeerd op dit moment haha.
    Maar onze route eindigt zo:

National park – Ella
    12 mei Ella
    13 mei Ella - Nuwara eliya
    14 mei Nuwara Eliya
    15 mei Nuwara Eliya – kitulgala (raften )
    16 mei kitulgala - colombo.

Dus we hebben de treintocht van Ella naar Nuwara Eliya dan, klopt dat dan met wat jij net zei? Is dat het mooiste deel van de route?
    Sorry voor de domme vraag maar dan weet ik 100% zeker dat het goed gaat en dan kan ik gaan boeken voor de treintickets

Reacties
    1.892

Yes zo heb je het mooiste deel. En Eliya-Kitulgala over de weg (met bus zullen jullie gaan, of eventueel trein maar dan moet je in Hatton weer overstappen op bus) is grofweg vergelijkbaar met Eliya-Kandy, het stuk wat je niet gaat doen.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Soortgelijke onderwerpen

1. Reizen & Vakantie Route 2 weken Sri lanka Juni/juli
    leen_25 in forum Sri Lanka Forum
    Reacties: 8
    Laatste: 02-10-16, 14:36
  2. Reizen & Vakantie 16-daagse reis september in Sri Lanka - Route
    Limaleen in forum Sri Lanka Forum
    Reacties: 23
    Laatste: 10-08-16, 15:03
  3. Reizen & Vakantie 13-daagse Rondreis Sri Lanka: leuke route?
    MC86 in forum Sri Lanka Forum
    Reacties: 10
    Laatste: 30-01-16, 12:04
  4. 3 weken Sri Lanka augustus route en tips
    mnieuwkoop in forum Sri Lanka Forum
    Reacties: 10
    Laatste: 27-07-15, 23:10
  5. Rondreis 17 dagen sri lanka route advies
    Hannie in forum Sri Lanka Forum
    Reacties: 1
    Laatste: 20-01-14, 02:15

STEL EEN VRAAG | ALLE ACTIVITEIT - ACTIEVE TOPICS