STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Twijfel over reisroute en overnachtingen

Reacties
    10

Twijfel over reisroute en overnachtingen

We hebben voor a.s. augustus een 15-daagse vliegreis geboekt met bestemming Vancouver. We vliegen ook weer terug vanuit Vancouver. We hebben ons inmiddels ingelezen op mogelijke reisroutes en bestemmingen. Maar we twijfelen over hoe we het beste kunnen reizen om in ieder geval alle hoogtepunten van West-Canada te beleven.

Eerst wellicht wat achtergrond over ons: we reizen als gezin ongeveer 2-3 keer per jaar door Europa. We zijn al verschillende keren in Zwitserland en Oostenrijk wezen wandelen. Dus we zijn al bekend met het hooggebergte, watervallen, bergmeren, e.d. We vinden zelf wandelen en fietsen leuk, maar we hebben ook een 16 jarige puber bij ons die ook graag een actieve vakantie wil.

We weten dat 15 dagen erg kort is voor zo'n bestemming. We willen in ieder geval naar Vancouver Island, om orka's te zien. Maar dan? De overtocht maken richting Whistler? Wat missen we als we b.v. Banff of Jasper overslaan? We willen in ieder geval niet lange dagen in de auto doorbrengen. Maar wat moeten we absoluut gezien of gedaan hebben in het gebied Rocky Mountains? De Icefield Parkway? Bepaalde bergmeren?

Welke overnachtingsadressen mogen we absoluut niet overslaan? We hebben een auto gereserveerd, dus geen camper. Hotels en chalets zijn dus waarschijnlijk aan te raden. Maar welke? In Vancouver hebben we al 1 overnachting geboekt zodat we rustig kunnen bijkomen van de vlucht. We hebben het Best Western Plus Burnaby Hotel geboekt.

Reacties
    313

Re: Twijfel over reisroute en overnachtingen

Volgens mij hoef je niet perse naar Vancouver island om Orca's te zien, er zijn vanaf Vancouver ook excursies. Desondanks is het wel een erg mooie bestemming natuurlijk.
    In twee weken tijd moet je best door kachelen om naar de Rockies te komen en ter plaatse heb je niet super veel tijd.
    Als je niet heel veel tijd hebt zal je altijd keuzes moeten maken en dingen moeten missen. Kijk vooral naar wat je wel voor moois gaat zien

Ik ben in 2010 in Jasper geweest, afgelopen jaar nog in Banff dus dat staat me wat beter voor de geest. Wat me van Jasper nog goed is bijgebleven is Mt Edith Cavell waar je een klein gletscher meer met ijsschotsen heb en de gondola waarmee je binnen no time boven op een berg in de sneeuw staat.
    In Banff NP kan ik Lake Peyto erg aanbevelen, wat mij betreft zeker niet minder mooi dan Lake Louise, maar veel minder grootschalig. Als je naar Lake Louise gaat, neem dan in ieder geval even de moeite om een hiking trail naar boven te pakken, het uitzicht (en kleur van het water) wordt een stuk mooier. Moraine Lake is ook erg mooi. Zorg voor Lake Louise en Moraine Lake dat je sochtends op tijd vertrekt (of in de namiddag), want het is er erg druk op de parkeerplaatsen, zeker in augustus.
    Voor de rest zijn er in en om Banff natuurlijk eindeloos veel hikes..

Squamish en Whistler zijn betrekkelijk dichtbij Vancouver dus voor de hand liggend om ook aan te doen als je niet heel veel kilometers wilt maken.
    Waar je misschien ook naar kunt kijken is om de VS in te gaan. Een rondje langs North Cascades NP, Mt Rainier NP en Olympic NP is kwa afstanden in ieder geval goed te doen. Over Olympic heb ik erg goede verhalen gehoord en vanaf daar kan je ook de veerboot naar Vancouver island pakken.
    Als je wat langer op Vancouver Island wilt verblijven kan ik aanraden om richting Tofino en Ucluelet gaan en o.a. het Pacific Rim NP te bezoeken. In Tofino kan je goed terecht voor surf lessen.

Reacties
    10

Uiteindelijk hebben we besloten om in de buurt van Vancouver en Vancouver Island te blijven. Met wat uitstapjes naar Whistler, Hope, en Tofino. We zaten nog even te twijfelen om naar Seattle te gaan voor 1 of 2 dagen, en dan bv. de Boeing fabriek te bezoeken. Maar uiteindelijk hebben we hier met verwachte wachttijden bij de grens en de extra kosten voor een ESTA maar van af gezien. We kiezen er liever voor om ontspannen te reizen met relatief weinig kilometers, en dus meer te genieten van de reis.

Reacties
    313

Klinkt goed! Het wordt sowieso een prachtige vakantie denk ik, mocht het naar meer smaken kan je later altijd nog een keer vanaf Calgary een rondje door de rockies doen.
    De boeing fabriek ben ik zelf nog niet geweest, misschien moet ik daar deze zomer maar eens gaan kijken als ik ook in die regio ben.

Overigens is een ESTA niet noodzakelijk als je via land de US in komt, je betaalt dan alsnog weer een andere fee natuurlijk.

Soortgelijke onderwerpen

1. Reizen & Vakantie Twijfel twijfel!
    Susanne1987 in forum Nicaragua Forum
    Reacties: 1
    Laatste: 10-07-14, 21:43
  2. Twijfel bij reisroute
    Corona84 in forum Vietnam Reiscafť
    Reacties: 13
    Laatste: 25-02-11, 19:03
  3. Twijfel of dit mag
    Clint in forum Team Helpdesk
    Reacties: 3