STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

eerste keer voor lang naar India & Nepal

Reacties
    4

eerste keer voor lang naar India & Nepal

Hallo

Ik ben 26 jaar, heb al eerder eens een weekje alleen binnen europa op reis geweest en in oktober ga ik voor het eerst lang op reis en naar India en Nepal. Ik ga eerst een rondreis doen in groep, maar daarna sta ik er voorlopig toch alleen voor. Ik zou graag naar een Ashram gaan, vrijwilligerswerk doen zoals workaway,..

Ik ben zelf iemand die hooggevoelig is ( prikkels, snel moe) Daarmee bereid ik mijn reis extra goed voor en vermijd ik zoveel mogelijk stress en omstandigheden waar ik er helemaal alleen voor sta.

Ik heb enkele vraagjes:

- Zijn er nog mensen die ook hooggevoelig zijn en naar India zijn afgereisd? Welke gebieden/ plaatsen hebben jullie bezorgd?

- Nog ideeen hoe of ik de 6 maanden nuttig kan invullen? of algemeen tips..
    Ik dacht aan een ayruveda instituut, daar zou ik graag willen werken, of ook een massage opleiding volgen... Iemand die weet hoe of wat?

Alvast bedankt

Reacties
    79

Re: eerste keer voor lang naar India & Nepal

Waarom koos je voor India en Nepal?

Ik zou India eigenlijk niet aanraden als eerste verre reis buiten Europa, en al zeker niet als vrouw alleen.

En ik heb geen ervaring met iemand die hooggevoelig is. Maar stress en prikkels krijg je bijna constant in India. Alle steden zijn enorm chaotisch, vuil en druk. Ik heb al veel rondgereisd in Azië en Zuid-Amerika, maar aankomen in New-Delhi was zelfs voor mij vrij heavy.

Voor inspiratie kan je mijn verslag en foto's al eens bekijken:
    http://www.nielsreizen.be/reizen/noord-india-2016/

Ik vond Orchha een zeer aangename verrassing, erg mooi zonder de drukte van de grote steden!
    www.nielsreizen.be (foto's, filmpjes, verslagen en informatie over mijn gemaakte reizen)

Reacties
    4

Re: eerste keer voor lang naar India & Nepal

Dag Niels

Ik koos voor India en Nepal omdat ik cultuur wil leren kennen en proeven wat er vanalles te beleven valt.
    Het is trouwens niet de eerste keer dat ik buiten Europa ga op reis.
    In verband met de stress en prikkels, uit ervaring van andere mensen, zijn deze alleen in de grote steden vooral. India heeft genoeg plaatsen te bieden waar het wel rustig is.

Tot slot ga ik er niet alleen naartoe, maar in groep met een rondreis. Daarna ga ik alleen verder mij aansluiten bij een andere groep ( project, ashram,..). Ik ken genoeg mensen en ook vrouwen ja die alleen reizen naar deze landen; Als je goede keuzen maakt en goed op jezelf let is dat wel mogelijk.

Positief ingesteld zijn, maakt veel uit.

Even ter verduidelijking.

Groeten

Soortgelijke onderwerpen

1. Voor de eerste keer naar de usa.
    ROLLINGJOERI in forum Amerika: Reizen en Vakantie Vraagbaak
    Reacties: 3
    Laatste: 06-09-13, 14:46
  2. Eerste keer naar India
    travel57 in forum India Reiscafé
    Reacties: 6
    Laatste: 08-05-12, 16:24
  3. Eerste keer naar India