STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Waarom moeten russen nog een adres in rusland hebben?

Reacties
    2

Waarom moeten russen nog een adres in rusland hebben?

Dit is mogelijk niet het juiste forum om deze vraag te stellen, maar waar kan ik anders terecht?
    Ik ben Belg en ben met mijn russische vrouw woonachtig in Belgi√ę. Dit al voor bijna 7 jaar.

Nu is er een hangijzer boven ons hoofd en ik krijg geen antwoord van mijn vrouw dus zoek ik het hier. Mijn vrouw wil nog steeds een adres in rusland houden, dat is financieel op dit moment niet meer te verwezenlijken.

Nu mijn vraag is, Wat kan hier reden voor zijn?

Nu heeft ze nog een adres van een huisje in rusland maar dat moet verkocht worden (erfenis). maar dat is niet voldoende om iets anders aan te kopen. Ik denk haar grootste bezorgdheid is dat ze haar russische status verliest en dan toeristische visum moet aanvragen om haar familie in rusland te bezoeken. Kan iemand met ervaring ons inlichten wat er juist gebeurt als ze geen adres meer heeft in Rusland? en ....

alle ervaringen zijn hier welkom.

Danechka Danechka is offline Beheerder Rusland Forum
    Moderator Reiscafť

Reacties
    3.981

Re: Waarom moeten russen nog een adres in rusland hebben?

Ze zal haar Russische nationaliteit niet verliezen als ze niet meer in Rusland geregistreerd staat. Veel Russen blijven echter in Rusland geregistreerd staan, omdat je daar opnieuw registreren een heel ding is, ingewikkeld dus. Zij woont dus in Rusland en kan dus ook zorg in Rusland krijgen et cetera, ze heeft een binnenlands paspoort, maar wanneer ze niet meer in Rusland 'woont', zal dit niet het geval zijn.

Dit is wat ik ervan weet. Wat geeft je vrouw zelf als reden dat ze een adres in Rusland wil houden?
    Met alleen het verstand is Rusland niet te begrijpen. - F.I. Tyutchev

Reacties
    2

Uw antwoord brengt me hier meer helderheid over, dank je.
    Op U vraag, als ik de reden wist van mijn vrouw moest ik hier de vraag niet stellen.
    Ik krijg er geen antwoord over.
    Maar nu kan ik er van uitgaan dat ze haar banden met Rusland niet wil verbreken en dat ze later terug gaat, mogelijk als ze hier met pension gaat.
    Nu op zich ben ik daar niet tegen, en dat weet ze van me.
    Ik heb een alternatief voorgesteld om haar adres dan bij haar zoon te zetten en enzodus haar banden met Rusland niet te verbreken en haar russische identiteit te houden. Maar dat zou te veel kosten is hier haar antwoord op.

Nu heb ik een vraag daarover, wat zijn de consequenties voor haar zoon (kosten of andere)?

Danechka Danechka is offline Beheerder Rusland Forum
    Moderator Reiscafť

Reacties
    3.981

Haar zoon zou dan betalen omdat er meer mensen op zijn adres staan geregistreerd, maar ik kan natuurlijk niet in jullie financiŽle situatie kijken. Het lijkt mij namelijk best een goede oplossing.

Zolang je in Rusland geregistreerd staat, behoud je dus zowel je internationale als nationale paspoort. Pensioen krijgt ze ook gewoon, daar ze in Rusland 'woont'. Mocht ze niet in Rusland geregistreerd staan, dan behoudt ze uiteraard nog wťl haar Russische nationaliteit.
    Laatst aangepast door Danechka : 13-04-17 om 16:58
    Met alleen het verstand is Rusland niet te begrijpen. - F.I. Tyutchev

Soortgelijke onderwerpen

1. Reacties: 1
    Laatste: 20-08-14, 21:58
  2. Reacties: 2
    Laatste: 22-10-12, 12:03
  3. Reacties: 0
    Laatste: 10-01-12, 18:53
  4. Wat moeten we absoluut gezien hebben in Bretagne
    bigj60 in forum Frankrijk Reiscafť
    Reacties: 1