STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Beste reistijd.

Reacties
    34

Beste reistijd.

Vlucht stond geboekt voor over week maar helaas hebben wij deze twee weken geleden ivm negatief reisadvies arts moeten annuleren.
    Het plan is nu zsm te gaan waarschijnlijk half mei.
    Start in Hanoi en reis in 3 weken naar ho chi ming.
    Online vind ik mbt advies dat ik dan midden in regenseizoen zit.
    Mijn ervaring met thailand was savond uur een bui en klaar.
    Hoe is dit in vietnam.
    Zijn er dingen die ik in mei beter over kan slaan; fietsen mai chau, halong bai, zandduinen mai chau,
    Groetjes

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Wereldwijzer mobile app

Reacties
    79

Re: Beste reistijd.

Vietnam is enorm groot (smal en lang) waardoor het weer er enorm kan verschillen afhankelijk waar je bent.

Ik ben er in juni geweest en had in het zuiden toen af en toe een bui in de namiddag/avond, maar meestal mooi weer. In het noorden had ik in Halong Bay nog prachtig zonnig weer zonder regen, maar 1 dag later toen ik in Hanoi zat begon er een storm die dagenlang duurde. De straten in Hanoi stonden een meter onder water en in Halong Bay zijn toen mensen gestorven in de storm.
    www.nielsreizen.be (foto's, filmpjes, verslagen en informatie over mijn gemaakte reizen)

Reacties
    34

Ooo jeetje. Meters hoog water in straten klinkt voor mij niet erg verstandig om in regentijd vietnam te bezoeken.
    Vind regen niet zo erg als het buitje is van uurtje maar als ik dit lees houdt het regenseizoen veel regen in

Hoe denken andere hier over?

ton ton is offline Beheerder Vietnam Forum
    Reacties
    2.993

Hallo M,

Zoals Niels schreef, "storm ".
    Betekent dus niet dat het elk jaar stormt en veel regent in noord Viet Nam.

Ik ben zelf bijv. 6x tijdens het typhoon seizoen in Hoi An geweest en heb er maar 2x last van gehad.

In 2007, november stonden dar de straten blank, maar wisten de bewoners de touristen te trekken met een boottocht door de straat naar de Japanse brug.
    Er werd dus van de nood een deugd gemaakt; anders hadden ze helemaal geen inkomen.

Dus wanneer dit mijn enigste ervaring zou zijn geweest, was ik niet meer teruggegaan vanwege de regen en wind.

Idem voor Mui Nee in 2010,.
    Ben daar bijna letterlijk weg geregend in het meest droge seizoen.
    Met nog 3 overnachtingen tegoed snel wat anders geboekt na 2.5 dag onophoudelijke regen en weggespoeld strand ( zie de foto afdeling van dit forum ).

De andere 9 keer geen regen en prachtig weer.

Wat ik wil zeggen M, niemand kan voorspellen wat de weersomstandigheden zullen zijn tijdens jouw bezoek aan Viet Nam.
    Laat het gebeuren en maak er het beste van, zoals de Vietnamezen het doen.

Tip is hou je flexibel en een plan B achter de hand kan geen kwaad en het komt allemaal goed.

Andere tip is:
    Wanneer je door, misschien wat overstroomde gebieden reist, met de bus, wat kleding in bij je te hebben.
    Heb je alle kleding in je koffer en deze in het bagageruim van de bus zitten, kan het wel eens verkeerd gaan.

Wanneer de buschauffeur de diepte van een plas verkeerd inschat komt dat bagage ruim onder water met alle gevolgen vandien.

Heb dit zien gebeuren in Hoi An 2007; busmaatschappij neemt daarvoor geen aansprakelijkheid en verantwoording.

Gr.
    Ton.

Soortgelijke onderwerpen

1. Beste reistijd
    Amedida in forum Uruguay
    Reacties: 6
    Laatste: 13-03-14, 16:16
  2. beste reistijd
    kate1972 in forum Sri Lanka Forum
    Reacties: 2
    Laatste: 10-07-13, 13:46
  3. Beste reistijd?