STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Auto kopen in Canada of Amerika?

Reacties
    27

Auto kopen in Canada of Amerika?

Hallo,

Eindelijk is het dan zo ver!!!

We hebben een minibusje gekocht, een Chevrolet Astro van 2005.
    Maar niet in Amerika maar in Vancouver, Canada en dit zijn de redenen:

- Voor de budgetreiziger zeker belangrijk: je betaald in Can$ ipv US$, dan kan al een groot verschil maken, bij ons bijna 1000$

- Een verzekering afsluiten ging zeer vlot, alles wordt voor jou geregeld. Er is maar één verzekeringsmaatschappij nml ICBC
    Zorg voor een Engelstalige versie van je makelaar waarin staat dat je 8 jaar ongeval vrij hebt gereden: voor elk jaar krijg je 5% korting, bij ons dus 40%
    Wij betalen voor 6 maanden 550 euro.
    - Wij hebben ook een reisbijstand genomen, pechverhelping + herstel voor 3X 1000$, dit koste ongeveer 100 euro, niet geldig voor Mexico en Alaska
    - We hebben deze keuze gemaakt omdat we vernamen dat het in Amerika steeds moeilijker wordt om je te verzekeren.
    - Wij kregen aan de grens een 90 dagen visum, Vancouver ligt slechts op 60km van de grens met Wachington. bij terugkomst in Canada kan je terug voor 90 dagen gaan.
    - Beter is echter een B2 visum te vragen in Amsterdam of Brussel, op tijd aanvragen maar het geeft je 180 dagen in Amerika, kost waarschijnlijk 150 euro
    - Let op: indien je een tussenstop of transit maakt op de heenreis telt dit ook in je visumtijd
    - Benzine is spotgoedkoop, wij betalen voor de beste kwaliteit zo'n 75 eurocent, de regular heb je al voor 65 cent.

Wij reizen in onze zelf omgebouwde minivan ( busje) 6 maanden door Canada, Amerika en misschien de Baja California in Mexico
    Ons busje heeft een vast queensize (152/200) bed en 10cm di foammatras, met onderaan veel bergruimte en aan de achterzijde een minikeuken met een 6kg propaantank, een 2 pitsvuurtje, voorraadschappen en een 20 liter waterbidon, alle borden, potten en pannen en bestek, linnen enz.
    Wij zijn de 2de eigenaar en het busje is prima onderhouden.

We vertrekken terug huiswaarts eind augustus, dus bij interesse laat je maar iets weten, er zijn genoeg foto's beschikbaar
    Veels succes met de plannen om te reizen.
    tinterontour@gmail.com

Whaleshark

Reacties
    104

Re: Auto kopen in Canada of Amerika?

100% zeker ben ik niet, maar volgens mij gaat die 90 dagen na overschrijding van de grens niet opnieuw beginnen. Dit geldt zo ver ik weet voor de grens met Canada en Mexico.
    Je kunt dus niet "even" de grens over om je 90 dagen te verlengen.

Reacties
    27

Hallo,

Ben vanuit Canada vertrokken en niet de USA, dit maakt een groot verschil. Je moet natuurlijk altijd aantonen wel motief je hebt om terug binnen te komen.

Reacties
    27

Hallo update:

Zijn nu 110 dagen onderweg, door het slechte weer in Canada in maart hebben we 90 dagen door de Nationale Parken van Amerika gereden en hebben nu reeds 13000km gereden en + 20NP bezocht. Mexico hebben we tenslotte niet gedaan omwille van de korte tijd die we er hadden en de administratie en extra verzekering , maar het kan dus zonder veel problemen.
    Ondertussen terug in Canada voor de Banff-Jasper wonderweg, en dan richting Waterton en Glacier NP in de USA en zo op weg naar Mout Helen, Mount Ranier en Olympic NP. Vervolgens terug naar Canada om de laatste weken door te brengen op Vancouver Island en Vancouver om de minicamper terug te verkopen.
    Bij interesse om de wagen te kopen mail ons op tinterontour@mail.com of kijk bij de 2handsrubriek voor enkele foto's

Tot hiertoe hebben we nog nergens voor een overnachting(Camping) betaald, we zijn onopvallend en overnachten vaak op de mooiste plaatsen.

Reacties
    27

Hallo,

Het gaat dus zonder problemen om na een eerste 90 dagen USA terug te komen in de USA als je in Canada of Mexico bent geweest op voorwaarde dat je originele aankomst niet in Amerika was.
    Het enige was de grensofficier vroeg was een uitvliegticket uit Canada en we kregen tot die datum+ 1 week extra, goed voor weer 60 dagen.
    Dus wil je voor langere tijd naar Amerika en wil je niet via een B2 visum gaan (180dagen) dan reis je best via Canada en hoef je alle 90 dagen maar eventjes naar de buurlanden te gaan.

Reacties
    336

Volgens mij hebben jullie eerder een dosis geluk gehad dan dat jullie een conditie hebben gevonden waarmee je gegarandeerd nogmaals de VS in kunnen vanuit Canada, ondanks dat de 90 dagen al voorbij waren. Dat je maar 60 dagen kreeg in plaats van 90 duidt er ook op dat de douane beambte een beslissing heeft gemaakt specifiek voor jullie situatie.

Ik heb in het verleden behoorlijk wat uurtjes zitten googlen naar info over scenario's zoals jullie hebben gedaan en wat ik daar uit opmaakte was dat succes verre van gegarandeerd was. Ik ben daar vorig jaar bij het plannen van mijn reis dus ook niet vanuit gegaan.

Ik wil verder niks afdoen aan jullie ervaring, blij dat het allemaal gelukt is. Vooral dat andere reizigers even wat meer ervaringen raadplegen voor ze een planning maken die mogelijk niet kan.

Reacties
    27

Hallo,

Ik herken je reactie, we hebben om dezelfde reden 4 jaar geleden besloten deze reis niet te doen, ook omwille van de reacties en info op o.a deze site.
    Maar het gaat dus, je moet gewoon eerlijk zijn in je verhaal, 90 dagen is niet veel voor zo'n groot land als de USA en je hebt best een uitreisticket. Verder is er geen gegronde reden waarom ze je niet terug binnen zouden laten. Misschien nog een print van je bankrekening dat je over voldoende geld hebt. Wij hadden dat niet.
    Hadden wij pas na 90 dagen terug een ticket naar België gehad was dat ook goed. Wij hebben zelf voorgesteld dat we geen 90 dagen meer nodig hadden.

Enkel een B2 visum is natuurlijk beter, maar dan moet je naar de ambassade in Amsterdam of Brussel en ben je per persoon zo'n 150 euro armer. Aan de grens kost het je 7 dollar.
    Steeds tot verdere info bereid.
    Whaleshark

Soortgelijke onderwerpen

1. Reizen & Vakantie Camper kopen in amerika en 1 jaar rondreizen door amerika en canada
    lauwtjuh in forum Canada Reiscafé
    Reacties: 6
    Laatste: 27-04-16, 11:58
  2. Reizen & Vakantie Camper kopen in amerika en 1 jaar rondreizen door amerika en canada
    lauwtjuh in forum Amerika: Reiscafé
    Reacties: 0
    Laatste: 25-04-16, 20:41
  3. Reizen & Vakantie Auto kopen/lenen in Canada/USA
    Timothy91 in forum Algemene vragen & discussies
    Reacties: 0
    Laatste: 18-09-15, 19:17
  4. Auto kopen in Canada met WHP
    avanhorssen in forum Wonen, werken en studeren in Canada
    Reacties: 5
    Laatste: 09-07-09, 23:48
  5. Auto kopen in Canada