STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Rondreis Zuid Afrika november 2017

Reacties
    376

Re: Rondreis Zuid Afrika november 2017

Volgens mij gaat deze thread niet om één of andere app die niet werkt, maar wèl om de reis van Cynthia ofte Zonnepit die probeert om alles zo goed mogelijk te plannen!

En versta me niet verkeerd, Henk001, dat is ècht niet tegen jou bedoeld.

Het duurt niet lang meer of ik gooi hier de handdoek in de ring...

Reacties
    22

Net weer een avondje gezeten voor de planning. Ik werk het uit en plaats hem morgen hier ! Met waarschijnlijk nog wat vragen daarbij 😉😃

Reacties
    22

Ok.. ben ik weer!

Hoe het er nu uitziet:

Dag 1: Dagvlucht KLM naar Johannesburg. Overnachting Pretoria

Dag 2: Pretoria (Noem me raar, maar wil HEEL graag de paarse Jacaranda bomen zien/fotograferen!). Auto ophalen. Inkopen doen voor de komende tijd (koelbox etc) Daarbij heb ik Johannesburg in 2012 al bezocht.

Dag 3: Vertrek naar Limpopo/Louis Trichardt, verblijf rondom BEN LAVIN Nature Reserve

Dag 4: Limpopo (bijv Hiken door Ben Lavin), mogelijk bezoek aan een school

Dag 5: Limpopo (nader in te vullen evt met onze kennissen daar)

Dag 6: Vroeg in de ochtend richting KRUGER : Punda Maria Gate (?), deze dag afzakken naar Mopani restcamp (?) -is dit realistisch?-

Dag 7: Kruger: Mopani - Satara restcamp -wederom: is dit realistisch?-

Dag 8: Kruger: Satara richting Lower Sabie OF Skukuza

Dag 9: Park uit voor een dag BLYDE RIVER CANYON / Panorama Route, buiten park overnachten rondom Hazyview (?)

Dag 10: Laatste dag via KRUGER zuid afzakken naar Swaziland (richting HLANE of Mkhaya national park) Rest van de dag rustig aan

Dag 11: Swaziland: Hlane of Mkhaya national park

Dag 12: (mijn verjaardag: jippie! ) Vertrek richting HluwHluwe/Isimangaliso (we verblijven 5 nachten in Bush Baby Lodge, wat er zo'n beetje tussenin ligt. We zitten dan even 5 nachten op 1 plek wat rust geeft en kunnen vanuit daar dagelijks bekijken of we naar de wetlands /strand/hluhluwe gaan!

Dag 13: Isimangaliso of Hluwhluwe

Dag 14: Isimangaliso of Hluwhluwe

Dag 15: Isimangaliso of Hluwhluwe

Dag 16: Isimangaliso of Hluwhluwe

Dag 17: Vertrek in de ochtend naar Durban (bezoek kennissen vanuit mijn werk)

Dag 18: Ochtend Durban en loop vd dag vertrek richting Drakensbergen met tussenstop Howick (Beeld Mandela!) Overnachting zoeken

Dag 19: Hiken Drakensbergen (Amphitheater)

Dag 20: Golden Gate National Park , hiken. Loop van de dag vertrekken richting Port Elizabeth en onderweg ergens overnachten.

Aanvankelijk het idee om dan via Johannesburg naar Port Elizabeth te vliegen. Maar ik zou graag eens het scenario willen schetsen om toch met de auto af te zakken naar Port Elizabeth en jullie reactie hierop? Vliegen gaat vlugger, maar tegelijkertijd moet je eerst weer helemaal 'naar boven' richting Johannesburg, auto schoonmaken, inleveren, naar vliegveld, inchecken, extra kosten voor tickets + bagage (waar laten we de koelbox?), dan nog de vlucht, nieuwe auto ophalen etc. In die tijd kunnen we wellicht ook rustig aan met onze auto met een tussen overnachting afzakken naar Port Elizabeth. Genieten van de uitzichten zonder alle rompslomp van het vliegen? (benieuwd naar jullie visie hierover, ik moet mijn vriend namelijk nog overtuigen haha!)

Dag 21: Zou dan worden: verder Richting Tsitsikamma national park (dag reizen?)

Dag 22: Tsitsikamma national park

Dag 23: Tsitsikamma national park + vertrek naar Knysna

Dag 24: Knysna (Woodcutters trail wandelen)

Dag 25: Garden Route vervolgen richting Kaapstad, met tussenstop Betty's Bay en Hermanus

Dag 26: Kaapstad (verdeeld over de laatste dagen: Gansbaai, Robben Eiland, Tafelberg, Chapmans
    Peak drive)

Dag 27: Kaapstad

Dag 28: Kaapstad, in de nacht van dag 28/29 terugvliegen naar huis (snif)

Ik hoop dat ik de reis nu iets realistischer heb kunnen uitwerken, met nog even de vraagtekens rondom 'richting Port Elizabeth'. Ik heb geprobeerd om op enkele plekken wat meer overnachtingen te plannen zodat we af en toe een 'rustpunt' hebben. Wellicht is het nog steeds teveel en te enthousiast, maar na flink sparen en lang wachten willen we er zoveel mogelijk uithalen. Uitrusten doen we daarna wel weer

We schaffen ook een WildCard aan, dat scheelt volgens mij aanzienlijk in de kosten kijkende naar onze planning. Mochten jullie tips / op of aanmerkingen hebben: erg welkom!

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes Zonnepit

Reacties
    301

De route ziet er goed uit, soms lange rijdagen, maar ook genoeg rustmomenten.
    Vraagje, liggen je accommodaties in Kruger al vast? Het is te doen om van Punda Maria gate naar Mopani restcamp te rijden. Maar aangezien je toch al zo hoog in het noorden bent, waarom niet via Pafuri binnenrijden? Ok, het is een beetje omrijden, maar ik vond de omgeving rond Pafuri prachtig. En je dan van daar naar Crooks corner gaan, het 3 landenpunt dat vroeger een bijeenkomst punt was voor alle "crooks".

Als je daar zou binnenrijden, zou je in plaats van Mopani in Shingwedzi kunnen overnachten. Dat is ook een prachtig camp.

Daarnaast jullie rit van Golden Gate richting PE. Zoals eerder al voorgesteld door iemand, Mountain Zebra is tof en je komt er in de buurt voorbij, als je nog meer dieren wil zien.

Anders kan je via Graaff Reinet rijden. Een prachtig klein stadje, met veel "oud hollandse" cultuur, in the middle of nowhere. En van daaruit kan je een uitstap doen naar Nieu Bethesda, een soort hippiedorpje, ver van alles weg, maar wel de moeite om eens te bezoeken. En zo rijden jullie voor een stuk door de Karoo, een prachtig deel van Zuid Afrika, waar niet al te veel toeristen komen.

Dus je vraag over ofwel vliegen ofwel rijden, jullie hebben op zich tijd genoeg, dus rijden. Het is een lange rit, maar Zuid Afrika is het perfecte land voor road trips. De natuur is prachtig en zo anders dan in Europa. Mijn man en ik hebben Zuid Afrika al vaak al rijdend doorkruist, van noord naar zuid en van oost naar west. Nu hij rijdt enorm graag, dus dat scheelt. En je komt zo in dorpjes waar je als toerist normaal niet komt.
    Dus mijn mening, rijden maar

Reacties
    376

Graaff-Reinet is inderdaad een leuk en mooi stadje en in Nieu Bethesda loont vooral de "Owl House" een bezoek. Anderzijds kunnen jullie daar in de buur ook (dankzij de Wild Card!!) de Valley of Desolation gaan genieten en eventueel het Camdeboo NP bezoeken (hoewel we daar niet echt veel wilde dieren gezien hebben).

Misschien werd het al vermeld, maar in Pretoria loont een bezoek aan het Voortrekker-Monument en eventueel de Union Buildings.

Bij de Panoramaroute zou ik overnachten in Sabie of Graskop en in ieder geval eens gaan eten in de Wild Fig Tree (Sabie) - neem daar a l s t u b l i e f t geen pizza!

Groetjes,
    Toetske

Reacties
    91

Bij de Panoramaroute zou ik overnachten in Sabie of Graskop en in ieder geval eens gaan eten in de Wild Fig Tree (Sabie) - neem daar a l s t u b l i e f t geen pizza!

Is die pizza daar zo goed?

Reacties
    95

In Graskop kun je echt heel erg goed eten bij "the glass house".
    Ziet er wellicht van buiten niet uit, stinkt binnen naar petroleum lampen, maar oh oh wat eet je er geweldig en die gastheer, echt fantastisch!

Enne op de panoramaroute ff lunchen by Potluck boskombuis (tussen Bourkes luck potholes en.... (het zuiden iig)
    Leuker ga je het niet vinden.

Reacties
    376

@ Henk
    De pizza zal daar wellicht lekker zijn, maar ze hebben vooral een SUPER aanbod van lekkere gerechten die we hier in Europa nooit zullen vinden - alleen al daarom ga ik er graag.

@macfocus
    The Glass House ken ik nog niet. Potluck Boskombuis daarentegen is een heel leuke plek en fantastisch gelegen om iets te gaan drinken, maar wat het eten betreft zijn we er al twee keer teleurgesteld, dus nu gaan we er enkel nog iets drinken om van deze unieke plek te kunnen genieten. Ze sluiten echter redelijk vroeg (16u?)

Reacties
    22

Dank jullie wel.. Rijden richting Tsitsikamma is dus een prima optie begrijp ik zo ? Meteen gekeken naar Valley of desolation en Camdeboo national park : ziet er prachtig uit! Zou dus een mooie optie zijn, ik neem het absoluut op in de planning. Vriend is inmiddels overtuigd om te gaan rijden ipv vliegen ( 1-0 voor mij!) 😜

En wat pizza's bertreft : die eet ik alléén in Italië!! (Alleen daar vind ik ze lekker haha)

Wij zouden ook nog graag een nachtsafari (zonsondergang/donker) doen, kan dit in Kruger of Hluhluwe en kun je dat dan ter plekke regelen? Is dat enigszins betaalbaar ?

Reacties
    301

Zonnepit, als jullie naar Camdeboo, zit je net naast Graaff Reinet en Nieu Bethesda. Ideaal dus. Aangezien Camdeboo maar een paar km buiten Graaff Reinet ligt, zou ik aanraden ergens in Graaff Reinet zelf te overnachten. Je kan dan een dagtour doen naar het park. En trouwens, de Valley of Desolation is prachtig bij zonsondergang.

Je kan een nachtsafari boeken bij het Krugerpark zelf, deze zijn een stuk goedkoper dan bij een prive operator. Aangezien jullie toch een paar dagen in het park zelf zitten zou je dat gerust ter plaatse kunnen boeken. November is sowieso geen hoogseizoen, dus ik denk niet dat die volgeboekt zullen zijn.

Reacties
    1.223

Je kan altijd een avond safari boeken bij Hoedspruit weet ik een goede en ook qua prijs is die redelijk en wat mij betreft beter dan die van Kruger.
    http://dawnsafaris.com
    Groet, Annemieke uit Zuid Afrika............
    http://southafricapersonaltravel.webs.com

Reacties
    8

Ik zou ook een drive boeken buiten het park . Zowel Hluhluwe (vorig jaar) als Kruger (dit jaar) is ons erg tegengevallen. Waar we een aantal jaren terug erg goede gidsen hadden in het park hebben we de laatste 2 jaar werkelijk zelf moeten zoeken naar de dieren, gingen we amper van de verharde weg af, en kregen we een ongeïnteresseerde uitleg. (misschien hebben we 2 keer pech gehad, maar het viel wel op).

Reacties
    22

Bedankt voor de tips, neem ik zeker mee.. Aan welke bedragen moet ik zo ongeveer denken bij een (night)gamedrive ? Kan dat erg lastig vinden...

Reacties
    1.223

Vraag gewoon een offerte (quote) dan weet je de prijs....

Reacties
    22

Ja.. Dat kan ik zelf ook nog wel bedenken 😃 😉 maar ik hoopte dat iemand misschien een ruwe schatting / gemiddelde prijs kon noemen.

Reacties
    376

Hi Cynthia,

Hier vind je alvast de actuele prijzen voor het Krugerpark.
    Andere parken die tot Sanparks behoren vind je uiteraard ook op deze website.

Voor andere parken vind je alle verdere info via google "(night) game drive". Ik ga ze niet voor jou opzoeken omdat ik niet waar je overal wil checken

Groetjes,
    Toetske

Reacties
    1.223

De prijzen zijn erg verschillend namelijk per Safari bedrijf privé, In Staat parken in welk park. Daarom gewoon vragen, dan weet je het zeker. Er is geen eenduidige prijs. Ook zijn er lodges, waar 2 safaris per dag incl. in de dagprijs al begrepen is......

Ongeveer Euro 95,- per persoon bij een Safaribedrijf die ik goed ken, voor een dag in Kruger park

Reacties
    95

Wij hebben hier (dawnsafaris) 2 drives in Kruger mee gedaan. Mike was goed, Pieter fantastisch.
    Zelf hobbyfotograaf en dat merk je.
    Laatst aangepast door macfocus : 21-04-17 om 18:23 Reden: Aanvulling

Reacties
    22

Dank je Toetske.. heb ik zeker wat aan!! Ik ga even goed op onderzoek uit.. goed ook om jullie ervaringen te horen. Mijn vriend ís fotograaf dus dat zorgt misschien voor een goeie klik 😃😃

Reacties
    5

Dag Zonnepit!
    Zo leuk om te zien hoe je aan het plannen bent voor Zuid-Afrika. Ik was er 2 jaar terug en zag enkele van de zaken die jij opsomt. En het waren NIET de highlights. Ik heb samen met mijn vader gereisd, want hij woont sinds zijn pensioen in de buurt van East-London. Ik zou je zeker aanraden om te gaan rijden en je ogen de kost te geven. En mocht je nog Lesotho kunnen doorkruisen, bv. voor een dag of 2, dan loont dat zeker ook de moeite.
    Als je een goedkope slaapplek zoekt, bij een Nederlandstalige local, dan verhuurt mijn vader kamers in zijn huis. Je zou er kunnen stoppen onderweg naar Port Elizabeth. Bekijk even airbnb.com - Komga, Harefield Guesthouse.
    Veel reisplezier. November is een super periode!
    Groeten van Liselotte uit België.

Reacties
    22

Hoi Liselotte,

Dank je wel voor je tips en advies. We gaan inderdaad van drakensbergen via Graaf Reinet (camdeboo en valley of desolation) met de auto richting Tsitsikamma. Ik ben natuurlijk wel benieuwd naar de punten uit mijn lijst die jij dus niet als highlight zag en vooral waarom. Misschien kan ik daar wat mee 😊

Inmiddels zijn onze tickets geboekt (yes!) En we hebben de overnachtingen in Kruger geboekt : Shireni ~ Mopani ~ Tamboti ~ Berg en Dal. Uiteindelijk zullen we ruim 4.5 dag in Kruger rondtrekken.. oh ik kan zó niet wachten !

Nu gaan we uitzoeken wat het leukste is om in Swaziland te doen qua nationaal park.. ik twijfel tussen Hlane en Mkhaya..

Reacties
    1.223

Nu allebei de parken in Swazieland is goed en mooi. Suc6. Voor de eerste keer naar ZA is altijd spannend, dat weet ik maar al te goed. En de wildparken blijven altijd super beleving, voor ons nog steeds, ook het rondreizen in "ons" nieuwe thuis land is altijd geweldig

Reacties
    22

Voor mij is het de 2e keer ( eerste keer was ik in Limpopo ; voor mijn werk waarbij ik scholen heb bezocht en 1 dag Kruger en Johannesburg heb bezocht ) maar evengoed kijk ik er enorm naar uit. Zeker omdat ik het nu ga delen met mijn vriend die er voor het eerst zal zijn en echt de tijd
    Kan nemen om meer van het land te zien 😃

Soortgelijke onderwerpen

1. Reizen & Vakantie Schoolvakantie 2017 Zuid-Afrika
    tully in forum Zuid-Afrika Forum
    Reacties: 5
    Laatste: 31-03-17, 10:41
  2. Wereldreis Rondreis Afrika - Vertrek eind 2017
    ClemensBos in forum Reisgenoten Gezocht!
    Reacties: 3
    Laatste: 06-02-17, 15:07
  3. Rondreis Zuid-Amerika 2017
    Florence91 in forum Even voorstellen...
    Reacties: 1
    Laatste: 29-12-16, 11:13
  4. Reizen & Vakantie Rondreis Zuid-Afrika in november
    travelaroundtheworld in forum Zuid-Afrika Forum
    Reacties: 0
    Laatste: 03-09-14, 21:15
  5. Afrika Rondreis Zuid-Afrika in november
    travelaroundtheworld in forum Reisgenoten Gezocht!
    Reacties: 0
    Laatste: 03-09-14, 21:13

STEL EEN VRAAG | ALLE ACTIVITEIT - ACTIEVE TOPICS

Over ons
Ons Team
Helpdesk
Persberichten
Samenwerkingen
Aanmelden
Gratis Forumaccount
Reisaccount