STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Grensovergang van Israel naar Jordanie (en terug?)

Reacties
    1

Re: Grensovergang van Israel naar Jordanie (en terug?)

Hallo Bianca,

Als ik de berichten goed lees ben jij erg goed geÔnformeerd over het reizen in IsraŽl en JordaniŽ. Fijn! Ik hoop dat je het niet vervelend vindt dat ook ik langs deze weg wat informatie probeer in te winnen.
    In juli/augustus 2018 zijn wij (mijn vrouw, mijn dochter (13) en ik) van plan een mooie reis te gaan maken door IsraŽl en JordaniŽ. We komen aan en vertrekken vanuit Tel Aviv. Het plan is bij Tiberias de grens over te steken. Weet jij of het mogelijk is onze huurauto daar in te leveren. Zodra wij de grens over zijn willen we een Jordaanse auto huren. Weet jij of dit in de grensregio kan of kunnen we beter op een andere manier richting Amman reizen?
    We trekken vervolgens zuidwaarts en zullen de grens weer oversteken tussen Aqaba en Eilat. Ik neem aan dat de Jordaanse huurauto in Aqaba ingeleverd dient te worden? Heb jij hier ervaring mee?
    Hoe komen we dan de grens over naar Eilat? Kunnen we daar weer een IsraŽlische huurauto huren om uiteindelijk weer terug te keren naar Tel Aviv?
    Hoor het heel graag als jij ervaring/advies/tips hebt.
    Alvast veel dank voor je hulp!

Groet, Frank

Reacties
    59

Hallo Frank,
    Zelf woon en werk ik in het toerisme in Wadi Rum, JordaniŽ. Daardoor weet ik behoorlijk wat en kan ik veel mensen van nuttige informatie voorzien. Hoe dingen in IsraŽl gaan dat moet je me niet vragen. Daar weet ik simpelweg te weinig van. Persoonlijk raad ik aan om JordaniŽ via de zuidelijke grens te bezoeken. Voordelen zijn onder andere een gratis visum (mits je minimaal 2 nachten in JordaniŽ verblijft) en in het nabij gelegen Aqaba kun je eenvoudig een auto huren. Het inleveren van de huurauto in een andere plek, kan een kostbare grap zijn. Check Monte Carlo even omdat hun drop off kosten behoorlijk mee vallen.
    Kom je deze week nog naar de vakantiebeurs? Ik ben er de hele week (stand Treasury Travel - JordaniŽ in hal 3) en heb daar alle tijd om al je vragen door te nemen en te beantwoorden. Zo niet, post ze gerust hier. Door alle drukte kan het wel zijn dat ik wat trager reageer dan normaal.
    Hartelijke groeten,
    Bianca Abma

Reacties
    3

Beste Bianca, ook wij zijn van plan om drie weken naar IsraŽl te gaan en we zouden ook graag een paar dagen JordaniŽ bezoeken. De drie dagen zoals je ze hierboven beschrijft klinken goed en de prijs heel redelijk. Een vraagje daarbij: is het slapen in de woestijn bij wadi Rul met een kind van ťťn een goed idee?

Reacties
    5

Even in de plaats van Bianca:-))....ja hoor,de tentjes zijn volledig ingericht voor 2 of 3 personen,heel fijn

Verzonden vanaf mijn iPad met Wereldwijzer Reisforums

Reacties
    59

Hallo Keeet,
    Met enige regelmaat hebben wij jonge kinderen (vanaf 3 maanden en ouder) over de vloer. Mijn ervaring is dat kinderen Wadi Rum helemaal geweldig vinden. Lekker spelen in het zand, klimmen en klauteren... de woestijn is voor kinderen ťťn grote speeltuin. Juist om het voor ouders laagdrempeliger te maken, hebben wij bijvoorbeeld mooie babybedjes aangeschaft. Die kunnen we eenvoudig in de tent/cabin van de ouders plaatsen. Zo kunnen de kinderen en de ouders beide van een goede nachtrust genieten.
    Veel plezier met het uitwerken van jullie reis en als je nog meer vragen hebt, laat het gerust weten.
    Zonnige groeten uit Wadi Rum,
    Bianca Abma

Reacties
    3

Grensovergang lopend van Israel naar Jordanie (en terug?)

Omdat ik op dit forum al heel wat gelezen heb over de vragen die ik heb, maar tegelijkertijd uit mín omgeving hoor dat m.i.v 2018 er veranderingen zijn opgetreden mbt de grensovergang/visumaanvraag ter plaatse (dat zou niet meer mogelijk zijn) een aantal vragen waarvan sommige overlappen.. (sorry daarvoor, maar ben er liever zeker van)
    Zal me even voorstellen;
    Samen met mín 12 jarige dochter hoop ik in april een rondreis door IsraŽl te maken. Graag wilden we vanuit Eilat 1 dagje naar Petra in JordaniŽ. We hebben begrepen dat het veel kosten scheelt als je je lopend de grens passeert en na de grens een taxi neemt naar Petra en mogelijk op de terugreis via wadi rum terug keert naar de grensovergang bij Eilat.
    Mijn vragen zijn:
    -is dit veilig om met z'n tweetjes te doen, of adviseren jullie een groepsreis?
    -Petra is vroeg op z'n mooist (begreep ik, maar klopt dat??) hoe laat kun je er terecht?
    -hoe laat gaat de grens open, of is dit 24/7 open?
    -scheelt het echt zoveel geld als je het op die manier organiseert?
    -wat zijn de kosten voor visa en moet je dat vanuit Nederland al regelen of kan dat ook aan de grens?
    -wat kost een taxi ongeveer?
    -nog goede tips om het maximale uit deze dag in JordaniŽ te halen?

Alvast heel hartelijk dank!
    Saartje

Reacties
    1

Hallo Bianca,

Ik kom veel onduidelijke info tegen op internet omtrent een visum voor Jordanie. Wij (ik en partner) zijn van plan om in maart naar Aqaba te gaan. We zouden dan vliegen op Ovda en moeten zelf vervoer regelen naar Aqaba. Heb je daar eventueel goede tips voor? Moet dat via Eilat of kan dat rechtstreeks? We hebben namelijk dan een visum nodig voor Jordanie, maar dat kunnen we dus ergens aan de grens krijgen? Ik las al verhalen dat dit eventueel wordt geweigerd en je beter een visum van tevoren kan regelen, maar blijkbaar is het zelfs gratis als je in Jordanie blijft? (we zijn van plan er 1 week te blijven). En zijn de grensovergang 24/7 open? Ik geloof dat we rond 18.30 uur zouden landen in Ovda. Kunnen we dan nog de grens over?
    Alvast bedankt.

Lonneke

Reacties
    5

Citaat Origineel gepost door Lonneke2018 Bekijk Post
    Hallo Bianca,

Ik kom veel onduidelijke info tegen op internet omtrent een visum voor Jordanie. Wij (ik en partner) zijn van plan om in maart naar Aqaba te gaan. We zouden dan vliegen op Ovda en moeten zelf vervoer regelen naar Aqaba. Heb je daar eventueel goede tips voor? Moet dat via Eilat of kan dat rechtstreeks? We hebben namelijk dan een visum nodig voor Jordanie, maar dat kunnen we dus ergens aan de grens krijgen? Ik las al verhalen dat dit eventueel wordt geweigerd en je beter een visum van tevoren kan regelen, maar blijkbaar is het zelfs gratis als je in Jordanie blijft? (we zijn van plan er 1 week te blijven). En zijn de grensovergang 24/7 open? Ik geloof dat we rond 18.30 uur zouden landen in Ovda. Kunnen we dan nog de grens over?
    Alvast bedankt.

Lonneke
    hey lonneke,
    Begin maart vertrek ik ook weer vanuit Ovda naar Jordanie,heb al eens een minibus geshared,kostte me 20 dollar,er is ook een shuttlebus naar Eilat en Flow shuttle doet je voor 10,00 nr de grens,op voorhand te boeken.Dat de grens nog open is betwijfel ik (kdacht tot 20u) ben ni zeker.
    Het visum krijg je gewoon gratis ad grens,indien je 3 dagen blijft) je moet wel 105 shekel betalen a Israel omdat je het land verlaat.Misschien tovh even overnachten in Eilat ? Je hebt daar een fantastische HI Hostel,en je kan vanaf daar naar de grens met een taxi,indien je vrijdagavond land is er weinig vervoer....Ikzelf land smiddags, dan direct de grens over en overnacht in Aqaba, van daaruit naar Petra met de local bus (7 Dr),of taxi ,je kan ook eerst naar Wadirum en dan naar Petra of omgekeerd....

Reacties
    59

Hallo Lonneke,

De grens is open tot 8 uur 's avonds. Omdat je pas om half zeven landt, red je het niet om de grens die dag nog over te gaan. Wat Diana zegt, eerste een nachtje Eilat en dan de volgende ochtend met de taxi naar de grens. Wil je van de grens naar Aqaba dan kun je gewoon een taxi van de grens nemen (10-12 JD) Wil je direct naar Petra of Wadi Rum vraag dan je accommodatie in Petra of je tourbedrijf in Wadi Rum een transfer van de grens naar hen te regelen.

De visumregels voor de Wadi Araba border en andere entreepunten heb ik hier eerder op Wereldwijzer gepost (https://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=206796). De rest wat je online leest, kun je beter snel weer vergeten. Niet eerder heb ik gehoord dat Nederlanders ooit problemen met het verkrijgen van een JordaniŽ hebben gehad.

Bianca Abma

Reacties
    4

Bianca, ik begrijp uit diverse berichten van je, dat jij in jordanie woont.
    Heb jij misschien adresjes van "goedkope" taxi`s voor een dagtrip naar Petra
    vanuit Aqaba. Ik ben sinds kort op Wereldwijzer en sta onder de naam Nervic.
    Bedankt alvast

Reacties
    59

Hallo Nervic,

Een taxi van Aqaba stad naar Petra kost rond de 40 JD. En terug betaal je nog een 40 JD. Als je beide ritten via dezelfde persoon regelt kun je wellicht 5 JD korting krijgen op de totaalprijs.

Om het voor jezelf makkelijk te maken, kan je je hotel vragen of zijn een taxi service aanbieden en zo ja, hoeveel het dan kost. Verblijf je in een lokaal hotel dan krijg je waarschijnlijk de hiervoor genoemde prijzen. Verblijf je bij internationale ketens dan zal er een ophoging voor hen overheen gaan.

Mocht dit niet lukken dan kan ik je uiteraard het nummer van een chauffeur geven. Let alleen wel op, hun Engels is beperkt en daardoor kunnen er soms wel eens misverstanden ontstaan. Vandaar mijn advies om je hotel hiervoor in te schakelen.

Heel veel plezier in Aqaba en Petra,

Bianca Abma

Reacties
    4

Hartelijk dank Bianca,
    Wij komen eind april met een cruise in Aqaba voor een dag, dus vandaar de vraag om een "betrouwbare taxi" om naar Petra te gaan en daar heb jij wel inzicht op denk ik. Wij moeten er op aan kunnen weer op tijd terug te zijn.
    Groetjes, Nervic

Reacties
    3

Citaat Origineel gepost door biancaabma Bekijk Post
    Hallo Keeet,
    Met enige regelmaat hebben wij jonge kinderen (vanaf 3 maanden en ouder) over de vloer. Mijn ervaring is dat kinderen Wadi Rum helemaal geweldig vinden. Lekker spelen in het zand, klimmen en klauteren... de woestijn is voor kinderen ťťn grote speeltuin. Juist om het voor ouders laagdrempeliger te maken, hebben wij bijvoorbeeld mooie babybedjes aangeschaft. Die kunnen we eenvoudig in de tent/cabin van de ouders plaatsen. Zo kunnen de kinderen en de ouders beide van een goede nachtrust genieten.
    Veel plezier met het uitwerken van jullie reis en als je nog meer vragen hebt, laat het gerust weten.
    Bianca Abma
    Dag Bianca, we zouden graag een driedaagse reis plannen! Ik mailde je daar gisteren over, heb je de mail ontvangen? Anders heb ik misschien een verkeerd mailadres. Groet! Keeet

Reacties
    1

Dag Bianca,

Mijn gezin (man en 2 dochters 15 en bijna 9 jaar) en ik willen graag een 3 daagse tour via jouw bedrijf boeken.
    Ik heb jou en Wadi Rum Nomads een email gestuurd op 13/3/18 hierover.

Graag hoor ik of jij ons kan helpen hiermee.

Alvast bedankt voor jouw reactie.

Met vriendelijke groet,
    Benthe Simonsen

Reacties
    3

Beste lezers, een week geleden heb ik met Wadi Rum Nomads (de organisatie van Bianca) een jeeptocht in de woestijn gemaakt bij Wadi Rum. Bianca had een driedaagse trip georganiseerd voor mij, mijn man en dochtertje en ik kan het iedereen van harte aanbevelen. Alles was perfect geregeld, inclusief transfers van en naar de grens. De grensovergang bij Eilat ging heel gemakkelijk trouwens en kostte nauwelijks tijd (wij waren er resp. Ďs ochtends vroeg en aan het einde van de middag).
    Wadi Rum is prachtig, Petra ongelofelijk mooi en Wadi Rum Nomads maakte het helemaal compleet (met heerlijk eten, live muziek en topaccomodaties, goede communicatie, ook toen we een dag te vroeg arriveerden... en een hele goede prijs). Ook met een eenjarige een geweldige ervaring.
    Ik heb geen enkel belang, ben objectief en gewoon heel enthousiast. Doen dus!

Reacties
    2

Hoi,

Ik ben benieuwd of iemand ons kan helpen. Wij zijn voornemens om kerst te vieren in Jeruzalem. En nu vragen wij ons af of wij via Eiliat naar JordaniŽ kunnen reizen, om hier zelf de grens over te gaan, Petra te bezoeken en dan uiteindelijk vanuit JordaniŽ terug te vliegen naar Europa.

Nu zijn wij echt ervaren backpackers, en ik heb zelf ook in Egypte gewoond. Toch vraag ik mij (wellicht juist daarom) af of het wel mogelijk is om vanuit Israel, zonder touroperator, naar JordaniŽ te kunnen reizen. Ook hebben wij twee kleine meisje met ons. En ja, we kiezen er bewust voor om met kleine kinderen te backpacken. Al vaker gedaan en bevalt goed.

Groet, Marcel

Reacties
    59

Hallo Marcel,

Wat leuk! Kerst vieren in Jeruzalem. Dat wordt vast heel speciaal. Je kunt daarna zeker op eigen gelegenheid naar JordaniŽ reizen. Je kunt met de Egget bus naar Eilat en dan vragen om af te worden gezet bij de weg naar de grens. Vanaf daar is het een klein stukje lopen naar de grens. De grens oversteken is eenvoudig. Voor Israel betaal je 105 NIS exit fee en na nog een paar loketten heb je vrij om zelf naar de Jordaanse grens te lopen. Is gelukkig maar een paar honderd meter. Bij de Jordaanse grens heb je weer een aantal loketten te gaan. Voor het visum vul je het zogenoemde 'manifest' in en dan kun je het land in.

Vanaf de grens kun je alleen per taxi naar je volgende bestemming reizen. Als je al een accommodatie voor je eerste nacht in JordaniŽ hebt geboekt, kan het handig zijn om je accommodatie een taxi te laten sturen. Dat scheelt weer de nodige onderhandelingen aan de grens. De periode rond Kerst en Oud & Nieuw is meestal best druk in JordaniŽ. Overweeg daarom al van tevoren je accommodaties vast te leggen. Met name in Wadi Rum en Petra.

Bianca Abma

Reacties
    5

Beste Bianca,

Komende herfst ben ik tussen 30 oktober en 1 november in Eilat. 13:15 vlieg ik vanaf Ovda terug.
    Is het mogelijk om van 30 oktober tot 31 oktober bij jullie een compleetpakket te boeken voor een bezoek en overnachting in Wadi Rum? En wanneer mogelijk een bezoek aan Saudi-ArabiŽ?

Ik ben in IsraŽl voor een studiereis en sluit deze af met een reis. In ieder geval ben ik zelf daar om die tijd. Ik ga proberen nog 1-3 studiegenoten mee te nemen.

Alvast bedankt!

Groeten Martijn

Reacties
    59

Hallo Martijn,

Uiteraard kan ik je helpen. Maar let op, voor 2 dagen en 1 nacht vanuit Israel naar Jordanie reizen is een dure grap. Voor Israel betaal je een exit fee van 105 Shekels en voor Jordanie betaal je 60 JD voor je visum en nog eens 10 JD exit fee. Als je twee nachten vrij kunt maken, spaar je in ieder geval de 60 JD visumkosten uit. Verder zit een bezoek aan Saudi Arabie er helaas niet in aangezien dit land geen toeristen toelaat.

Bianca Abma

Reacties
    5

Ha Bianca,

Dankjewel voor je reactie en de informatie.
    2 nachten is misschien wel mogelijk. Wat voor 'pakket(en)' aan activiteiten voor deze dagen zouden we bij jullie kunnen kopen?
    Hebben jullie daarvoor een website en is het mogelijk om telefonisch/skype contact te hebben om alles te kunnen bespreken en wellicht te boeken?

Alvast bedankt en hartelijke groet,

Martijn

Reacties
    59

Hallo Martijn,
    Je kunt mij benaderen met je vragen via info@wadirumnomads.com.
    Groetjes,
    Bianca Abma

Reacties
    2

Hoi Bianca,

Wij gaan in december 3 weken reizen in IsraŽl en JordaniŽ. De eerste gedachte was heen op Tel Aviv, terug vanuit Amman. Maar dat qua reisthema (overstap) is dat gewoon niet handig met 2 jonge kinderen (3 & bijna 2). Nu moeten wij starten vanuit Jerusalem (we willen daar kerst vieren), wat raad je dan aan;

Grensovergang in het noorden (Welke?) vervolgend in JordaniŽ naar het zuiden en via Elat weer naar Tel Aviv of juist andersom, eerst naar zuid IsraŽl en dan via het noorden terug naar IsraŽl.

Ik hoop dat je mij kunt helpen, ook zou ik graag willen weten waar we het beste de Wadi Rum woestijn kunnen bewonderen...

Alvast mijn dank!

Groet, Marcel

Soortgelijke onderwerpen

1. Van Israel naar Jordanie en weer terug naar Israel, kan dit?
    Whatabouther in forum IsraŽl Reiscafť
    Reacties: 2
    Laatste: 03-10-13, 15:41
  2. Grensoversteek naar jordanie vanuit israel en terug
    eikenroosje in forum IsraŽl Reiscafť
    Reacties: 0
    Laatste: 02-06-12, 00:57
  3. grensovergang israel jordaniŽ met kids
    travelfamily in forum JordaniŽ Forum
    Reacties: 0
    Laatste: 17-01-12, 00:37
  4. grensovergang israel jordaniŽ met kids