STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Mijn vriendin en het Schengen visum en trouwen

Reacties
    18

Mijn vriendin en het Schengen visum en trouwen

hallo allemaal,

op het gevaar af oude vragen te stellen wil ik graag de procedure weten hoe een afspraak te maken bij de Nederlandse Ambassade in Minila.
    ik heb alle papieren in orde volgens mij.
    Nu kun je via VFS een afpraak maken las ik en betalen voor haar bezoek aan de Ambassade. Hoe werkt die betaling precies. Ik kom daar niet goed uit. Ze hebben een VISA Fee Payment Form. Invullen en naar een Union Bank gaan. anders kun je geen afspraak online plannen, lees ik. Heeft iemand een voor mij duidelijk verhaal hoe dat allemaal werkt? Mijn vriendin vindt het ook best lastig. Ze is niet echt gewend aan de grote stad en hoe zaken daar te regelen.
    Ik ben van plan met haar te trouwen als zo op haar 90 dagen Visum in Nederland is. Wat moet zij meebrengen zodat dat hier kan?
    Ik lees zoveel info in het Nederlands en Engels dat ik de draad een beetje kwijt ben.
    Wie kan e.e.a. voor mij deze vraagstukken verduidelijken?

Groet,

Jan

Reacties
    163

Re: mijn vriendin en het Schengen visum en trouwen

Citaat Origineel gepost door JohnRachel Bekijk Post
    hallo allemaal,

op het gevaar af oude vragen te stellen wil ik graag de procedure weten hoe een afspraak te maken bij de Nederlandse Ambassade in Minila.
    ik heb alle papieren in orde volgens mij.
    Nu kun je via VFS een afpraak maken las ik en betalen voor haar bezoek aan de Ambassade. Hoe werkt die betaling precies. Ik kom daar niet goed uit. Ze hebben een VISA Fee Payment Form. Invullen en naar een Union Bank gaan. anders kun je geen afspraak online plannen, lees ik. Heeft iemand een voor mij duidelijk verhaal hoe dat allemaal werkt? Mijn vriendin vindt het ook best lastig. Ze is niet echt gewend aan de grote stad en hoe zaken daar te regelen.
    Ik ben van plan met haar te trouwen als zo op haar 90 dagen Visum in Nederland is. Wat moet zij meebrengen zodat dat hier kan?
    Ik lees zoveel info in het Nederlands en Engels dat ik de draad een beetje kwijt ben.

Groet,

Jan
    Hallo Jan, kijk eens op het forum www.buitenlandsepartner.nl en dan de zoekfunctie gebruiken, je kunt ook deze vraag op het forum www.buitenlandsepartner.nl herhalen, je krijgt dan heel veel antwoorden want op dit forum zitten veel experts op dit gebied, te weten de referenten (partners van filipina;s) die je al (vele) jaren zijn voorgegaan. Mogelijk krijg je ook hier antwooreden maar de kans is veel kleiner want dit is een vakantieforum. Ikzelf heb ook ooit mijn filippijnse vrouw naar Europa gehaald, maar ben 1 jaar later toch weer in Singapore en nu in Vietnam gaan wonen, dit vanwege de onveilige situatie op de PH, maar hoop er in toekomst weer terug te keren als alles weer veiliger is.
    Laatst aangepast door pilover : 07-10-16 om 20:01

Reacties
    22

Re: Mijn vriendin en het Schengen visum en trouwen

Of gewoon met een Nederlandse vrouw trouwen dat scheelt je veel papierwerk!

Reacties
    24

Johnny je hebt een topvrouw te pakken, trouwen met een filipina (lief, trouw etc.) is het allemaal waard, vrijwel niemand heeft er spijt van! Alleen zul jer dit gevaarlijke land en mogelijk een te inhalige familie moeten trotseren, maar dan spreek ik uit eigen ervaring.

Reacties
    54

Citaat Origineel gepost door JohnRachel Bekijk Post
    hallo allemaal,
    Nu kun je via VFS een afpraak maken las ik en betalen voor haar bezoek aan de Ambassade. Hoe werkt die betaling precies. Ik kom daar niet goed uit. Ze hebben een VISA Fee Payment Form. Invullen en naar een Union Bank gaan. anders kun je geen afspraak online plannen, lees ik. Heeft iemand een voor mij duidelijk verhaal hoe dat allemaal werkt?
    Groet, Jan
    Hoi Jan,

Ik las deze vraag een tijdje geleden al en jij stelt precies een vraag over dát onderdeel van de procedure waar het voor mij ook een beetje mistig wordt.
    Inmiddels heb ik me hier (samen met m’n vriendin) nog eens doorheen geworsteld en het is me voor het eerst gelukt om daadwerkelijk online een afspraak te maken en hoe dat gaat staat hier beneden.
    Voor Jan wat laat maar voor nieuwe lezers kan het nog nuttig zijn;

In principe vind je de hele procedure hier; http://www.vfsglobal.com/netherlands...nes/index.html

Stap 1.
    Download “bank payment form”; http://www.vfsglobal.com/netherlands...sy1_110316.pdf

Jou vriendin print dit uit en gaat hiermee naar een Union bank en maakt dus 630 php over. Kosten zijn 100 php. Ze moet een paspoort meenemen.
    Let op bij deze transactie krijgt zij een ‘bank reference number’ of ‘Union bank transfernumber’ en die heb je bij de volgende stap nodig.

Stap 2.
    Maak een afspraak op de ambassade;
    https://www.vfsvisaonline.com/Global...DlXUehpUuwow==

Als je hier voor de eerste keer komt klik je op “new user”, je komt dan in een veld waar je je naam, email, een “contactnumber” en een wachtwoord moet invullen.
    Misschien een beetje dom van mij maar ik zou niet weten waar ik een contactnummer vandaan zou moeten halen dus ik heb maar een willekeurig nummer ingevuld maar achteraf denk ik dat ze je telefoonnummer bedoelen!
    Nou ja, als dat allemaal lukt kun je dus inloggen en kom je in een veld waar je ergens “add applicant” kunt aanklikken.
    (Bij “bank reference number” moet je dat transfernummer en haar paspoortnummer aaneengesloten achter elkaar invullen.)
    Als uiteindelijk alles is gelukt klik je op “schedule appointment” en verschijnt er een kalender waarop de beschikbare dagen groen staan aangegeven.
    En als dat is gelukt krijg je een “Embassy interview letter”, dát is de feitelijke bevestiging van je afspraak !

Zoals het hierboven beschreven staat lijkt het doodsimpel maar je hebt geluk als alles in één keer lukt, ikzelf heb diverse dagen en diverse pogingen nodig gehad om tot dit eindresultaat te komen.

Verder nog het volgende;
    • Als het niet lukt om een afspraak te maken, zou het kunnen dat je niet lang genoeg gewacht hebt na de Unionbank-transfer, ze geven zelf 24 uur aan maar bij mij duurde het ook langer.
    • Begin op tijd want de vroegste afspraak die ik kon maken was pas over een maand, dus blijkbaar is het druk op de ambassade.
    • Als jou vriendin in of vlak bij Manila woont, kan zij ook naar het kantoor van VFS gaan (adres hier beneden) en daar kunnen ze ook een afspraak voor haar maken, zo heeft mijn vriendin dat voorgaande jaren ook gedaan. In datzelfde gebouw zit overigens ook een kantoor van Pacific Cross (voorheen Blue Cross) en daar kan ze meteen een medische verzekering afsluiten, kosten voor 90 dagen ca. 7200 php. En als ik het goed begrijp is het ook mogelijk om (op verzoek!) ná de visumaanvraag op dit kantoor je paspoort af te halen, want dit wordt anders naar haar adres gestuurd. Mijn vriendin wil hier deze keer ook gebruik van maken want het wordt anders een beetje krap.

Hier het adres van VFS, dit is alleen voor informatie, de visumaanvraag zelf is uitsluitend op de Nederlandse ambassade;
    VFS Global Office Address:
    Netherlands Visa Application Centre,
    Mezzanine Floor, Ecoplaza Bldg.,
    Don Chino Roces Ave., Makati City
    1231 Philippines

Reacties
    18

Talking Re: Mijn vriendin en het Schengen visum en trouwen

Citaat Origineel gepost door Leeuwy Bekijk Post
    Hoi Jan,

Ik las deze vraag een tijdje geleden al en jij stelt precies een vraag over dát onderdeel van de procedure waar het voor mij ook een beetje mistig wordt.
    Inmiddels heb ik me hier (samen met m’n vriendin) nog eens doorheen geworsteld en het is me voor het eerst gelukt om daadwerkelijk online een afspraak te maken en hoe dat gaat staat hier beneden.
    Voor Jan wat laat maar voor nieuwe lezers kan het nog nuttig zijn;

In principe vind je de hele procedure hier; http://www.vfsglobal.com/netherlands...nes/index.html

Stap 1.
    Download “bank payment form”; http://www.vfsglobal.com/netherlands...sy1_110316.pdf

Jou vriendin print dit uit en gaat hiermee naar een Union bank en maakt dus 630 php over. Kosten zijn 100 php. Ze moet een paspoort meenemen.
    Let op bij deze transactie krijgt zij een ‘bank reference number’ of ‘Union bank transfernumber’ en die heb je bij de volgende stap nodig.

Stap 2.
    Maak een afspraak op de ambassade;
    https://www.vfsvisaonline.com/Global...DlXUehpUuwow==

Als je hier voor de eerste keer komt klik je op “new user”, je komt dan in een veld waar je je naam, email, een “contactnumber” en een wachtwoord moet invullen.
    Misschien een beetje dom van mij maar ik zou niet weten waar ik een contactnummer vandaan zou moeten halen dus ik heb maar een willekeurig nummer ingevuld maar achteraf denk ik dat ze je telefoonnummer bedoelen!
    Nou ja, als dat allemaal lukt kun je dus inloggen en kom je in een veld waar je ergens “add applicant” kunt aanklikken.
    (Bij “bank reference number” moet je dat transfernummer en haar paspoortnummer aaneengesloten achter elkaar invullen.)
    Als uiteindelijk alles is gelukt klik je op “schedule appointment” en verschijnt er een kalender waarop de beschikbare dagen groen staan aangegeven.
    En als dat is gelukt krijg je een “Embassy interview letter”, dát is de feitelijke bevestiging van je afspraak !

Zoals het hierboven beschreven staat lijkt het doodsimpel maar je hebt geluk als alles in één keer lukt, ikzelf heb diverse dagen en diverse pogingen nodig gehad om tot dit eindresultaat te komen.

Verder nog het volgende;
    • Als het niet lukt om een afspraak te maken, zou het kunnen dat je niet lang genoeg gewacht hebt na de Unionbank-transfer, ze geven zelf 24 uur aan maar bij mij duurde het ook langer.
    • Begin op tijd want de vroegste afspraak die ik kon maken was pas over een maand, dus blijkbaar is het druk op de ambassade.
    • Als jou vriendin in of vlak bij Manila woont, kan zij ook naar het kantoor van VFS gaan (adres hier beneden) en daar kunnen ze ook een afspraak voor haar maken, zo heeft mijn vriendin dat voorgaande jaren ook gedaan. In datzelfde gebouw zit overigens ook een kantoor van Pacific Cross (voorheen Blue Cross) en daar kan ze meteen een medische verzekering afsluiten, kosten voor 90 dagen ca. 7200 php. En als ik het goed begrijp is het ook mogelijk om (op verzoek!) ná de visumaanvraag op dit kantoor je paspoort af te halen, want dit wordt anders naar haar adres gestuurd. Mijn vriendin wil hier deze keer ook gebruik van maken want het wordt anders een beetje krap.

Hier het adres van VFS, dit is alleen voor informatie, de visumaanvraag zelf is uitsluitend op de Nederlandse ambassade;
    VFS Global Office Address:
    Netherlands Visa Application Centre,
    Mezzanine Floor, Ecoplaza Bldg.,
    Don Chino Roces Ave., Makati City
    1231 Philippines
    Hey, bedankt voor je info. inmiddels is alles gelukt hoor. Rachel is inmiddels 3 maanden bij mij geweest, van december 2016 tot maart 2017.
    Ze heeft A1 examen gedaan in Minila...we wachten nu op de uitslag...duurt eeuwen. Ik heb alles klaar liggen voor de TEV aanvraag, alleen die uitslag moet ik nog hebben. Er komt schot in de zaak!! Eerst ga ik nog 3 weken naar haar toe. Op 14 juli vertrek ik. Kan niet wachten om haar voor lange tijd hier te hebben!!

Soortgelijke onderwerpen

1. Wat geef ik kado aan mijn beste vriendin die gaat trouwen op Aruba?
    schanske1981 in forum Aruba: Reizen en Vakantie
    Reacties: 1
    Laatste: 31-05-16, 01:43
  2. Trouwen met russische vriendin
    ives1983 in forum Rusland Forum
    Reacties: 2
    Laatste: 14-11-12, 16:08
  3. Schengen visum voor Ghanezen
    beest in forum Ghana Forum
    Reacties: 36
    Laatste: 26-03-12, 10:32
  4. Wat heeft mijn vriendin nodig
    frankyvdw in forum Filippijnen: Reizen en Vakantie
    Reacties: 10
    Laatste: 30-01-11, 18:11
  5. Nederlands visum voor mijn vriendin...?
    Rvc in forum Wonen en werken in Thailand
    Reacties: 47
    Laatste: 09-10-09, 05:47

STEL EEN VRAAG | ALLE ACTIVITEIT - ACTIEVE TOPICS

Over ons
Ons Team
Helpdesk
Persberichten
Samenwerkingen
Aanmelden
Gratis Forumaccount
Reisaccount