STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Ervaring Filippijnen, Ilo Ilo (Eerlijk)

Reacties
    1

Thumbs down Ervaring Filippijnen, Ilo Ilo (Eerlijk)

Mijn vriendin is Filipijnse, we wonen al 3 jaar samen in NL (waar we elkaar hebben ontmoet)

Ik ben nu voor het eerst naar in de Filipijnen (IloIlo City, Alte Tierra). De tickets met de KLM hebben ons ong. 1000 euro per stuk gekost, nergens goedkoper!

De Filipijnen is het akeligste land wat ik tot nu toe gezien heb, ik ben in meerdere Aziatische landen geweest. Alles is stuk (wegen, huizen, auto's, écht alles), de overheid is corrupt, mensen zijn lui, dom en egoistisch (Als je met een baby van 2 dagen oud voor de deur van het ziekenhuis al een uur op een taxi staat te wachten wordt je gerust door een Filipijn aan de kant gedrukt en kan je nog een uur wachten).

Overal staan bewakers met een shotgun voor de deur, zelf in ziekenhuizen!?!

Daarnaast is het leven duurder als verwacht, boodschappen in de supermarkt doen kost evenveel als in Nederland.

Zijn er ook positieve punten? Ja, het aan Ilo Ilo grenzende eiland Boracay is mooi (en duur) en mensen spreken redelijk goed Engels in tegenstelling tot andere Aziatische landen.

Ik raad iedereen die geen dringende reden heeft om naar de Filipijnen toe te gaan af om naar dit corrupte 3e wereld land af te reizen, het is zonde van je geld! Je bent dan beter af in bijv. Thailand of Indonesie.

Mij zien ze hier noooooit meer terug!

Reacties
    1.512

Re: Ervaring Filippijnen, Ilo Ilo (Eerlijk)

Zal je vriendin blij mee zijn dat je het land waar zij vandaan komt het AKELIGSTE land ter wereld noemt.

Gelukkig denk 95 % van de mensen die Filippijnen bezoekt er heel anders over, ik hoor vaak van mensen dat ze laaiend enthousiast zijn en zich afvragen hoe zo een mooi land zo onbekend kan zijn bij het grote publiek.

En sommige dingen moet je op de koop toe nemen, de corruptie , armoede, slechte wegen en dergelijke .

Je bent tenslotte niet in Nederland waar alles tot in detail geregeld is, Filippijnen is tenslotte nog altijd een derde wereldland.

Reacties
    1.512

Ik zag net een fotoblog van een nederlander die ook in Filippijnen is geweest

http://www.vitoinasia.com/

Nou ziet dat er AKELIG mooi uit of niet ?

3452 Guest

tja, frans van a, je snapt er echt helemaal niets van, blijf jij maar lekker in die zieke, verrotte, westerse wereld kreperen.
    positieve punten? beter niet, stel je voor dat je je alsnog bedenkt!

Reacties
    51

Je moet sommige Aziatische landen niet gaan vergelijken met westerse standaarden. Zoals Korikong het al aangeeft moet je sommige dingen op de koop toe nemen. Let niet alleen op de slechte dingen maar kijk eens ook om je heen voor de goede dingen? Noem die eens hier in de forum.

Reacties
    5

Cruijff zei het al: elk nadeel heb zijn voordeel, omdat hierboven de nadelen al zijn genoemd, die er zeker zijn, hieronder wat voordelen, uit eigen ervaring:

- omdat veel spullen vaak kapot zijn, zijn de Filipino's heel creatief. Ik zag mannen met de hand (bandenlichters) een vrachtwagenband wisselen, langs de kant van de weg, of met naald en draad een autoband repareren, gratis entertainment, het moosite is nog dat de 'pechvogels' het zelf ook als leuk ervaren;
    - Filipino's zijn levensgenieters: je kunt goed met ze feestvieren en de mensen lachen veel, zelfs als ze in beroerde omstandigheden leven of wanneer hun huis weer eens is overstroomd na een tropische storm;
    - Filipino's zijn enorm gastvrij; ook als ze je nog maar net kennen;
    - Filipino's verzorgen hun lichaam en uiterlijk goed en stinken nooit, zelfs als ze in een sloppenwijk wonen, het eerste zweet ruik ik altijd weer op Schiphol;
    - Filippino's zijn sociaal en beleefd, ze zullen je niet bekritiseren in een groep, een gast niet aan zijn lot overlaten en normaal gesproken zal men in een menigte niet duwen. Het eerste ongewenste lichaamscontact beleef ik altijd zodra ik op Schiphol ben geland;
    - Filipino's zijn geduldig, als mensen bij de kassa een praatje maken wachten de mensen gewoon wat langer, tenzij er een buitenlander tussen staat, die meestal begint te roepen of duwen;
    - Filippino's zijn servicegericht, onder het Amerikaanse sausje zit iets wat ik oprechtheid durf te noemen. Zit je te eten en is iets dat op de kaart staat niet voorradig, dan halen ze dat gewoon even voor je.

Ik ben getrouwd met een Filippijnse en vind haar land en vooral de mensen aangenaam. Gelukkig vind zij Nederland en de Nederlanders om haar heen ook aangenaam. Wij hebben elkaar beloofd om de helft van ons leven hier en de andere helft daar te wonen.
    Alles is hier zo goed verzorgd en gepland en geregeld, en zoveel rijker dan daar, zeker als je de armsten hier en daar vergelijkt, dat ik mijn vrouw niet kan uitleggen waarom hier zoveel geklaagd, geschreeuwd en gestonken wordt, waarom mensen na twee minuten wachten bij de kassa hun winkelkar in je knieholte duwen en waarom die zogenaamde Hollandse directheid zo gewaardeerd wordt, want meestal is het gewoon lompheid / botheid. Want zelf snap ik het ook niet. Of zijn we gewoon verwend?
    Laatst aangepast door Vincent43 : 18-10-16 om 15:40

Reacties
    165

Ach iid ieder voordeel heeft zo z'n nadeel, toch is ilo ilo een paradijs vergeleken met bijv. manilla en Cebu. Filippijnen zijn een prachtig land zolang je maar op het platteland verblijft, hoe groter de stad hoe ''hollandser'' mensen zich gaan gedragen ook op de filippijnen en zeker in manilla.

Reacties
    17

klopt. Manilla is vreselijk. Als je eens in de buurt van de provincie Antique bent, kom dan eens langs op onze projecten in San jose de Buenavista. Let's Care home for girls. http://www.letscare.net

STEL EEN VRAAG | ALLE ACTIVITEIT - ACTIEVE TOPICS

Over ons
Ons Team
Helpdesk
Persberichten
Samenwerkingen
Aanmelden
Gratis Forumaccount
Reisaccount